جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرکار خانم دناک کارشناس مسائل دینی

حوزه/ یک کارشناس مسائل دینی، با بیان اینکه انتخاب نام غربی متناقض با تربیت اسلامی است، گفت: پدر و مادر باید مقید به اخلاق اسلامی باشند تا بتوانند فرزند مسلمان تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، سرکار خانم دناک، کارشناس مسائل دینی و مشاور مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) آبادان، در ویژه‌برنامه زنده تلویزیونی خانه آفتابی که با موضوع «بایدها و نبایدهای تربیت فرزند از دیدگاه اسلام» پخش شد، اظهارداشت: در اولین قدم باید نام فرزند متناسب و معنی مناسبی داشته باشد، مثلاً حضرت زینب(س) را هرکس می‌دید می‌فهمید فرزند امام علی(ع) است؛ چراکه واقعاً زینت پدر بودند.

وی با بیان اینکه انتخاب نام غربی برای فرزندان، با تربیت اسلامی متناقض است، گفت: پدر و مادر باید مقید به اخلاق اسلامی باشند تا بتوانند فرزند مسلمان تربیت کنند و با توجه به حدیث پیامبر اکرم(ص) که دوران زندگی فرزند را به سه دوره هفت‌ساله تقسیم می‌کند، هفت سال اول باید آقایی کند تا هفت سال دوم بندگی کند! ولی ما برعکس عمل می‌کنیم و بالطبع نتیجه عکس می‌گیریم؛ یعنی فرزند در دوره نوجوانی سرکش می‌شود و می‌خواهد آقایی کند.

این مشاور مدرسه علمیه در پایان، مشکل تنبیه فرزندان مخصوصاً در دوران کرونا که والدین مجبور هستند، فرزندانشان را در درس‌هایشان کمک کنند، مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha