سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مرکز مشاوره

حوزه/ مرکز مشاوره رایگان خانواده و پیش از ازدواج، در حسینیه صاحب الزمان(عج) شیراز با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مراسم افتتاحیه نخستین مرکز مشاوره رایگان خانواده و پیش از ازدواج در سطح استان فارس شامگاه چهارشنبه با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی، در حسینیه صاحب الزمان(عج) شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا رستگار، امام جماعت حسینیه در این مراسم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(س) در خصوص مسئولیت پذیری، اظهار کرد: هر کدام از شما مسئول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست خواهید شد.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه در یک برهه ای از زمان بازخواست از سوی مردم است و در یک برهه ای دیگر بازخواست از سوی خداوند است که این بسیار دشوار است، اضافه کرد:  باید مراقب باشیم که با مسئولیتی که داریم چه کارهایی را انجام داده ایم و یا می توانیم انجام دهیم.

امام جماعت حسینیه صاحب الزمان(عج) خاطرنشان کرد: همه ما مسئول هستیم، مسئولیت به این معنا است که هر کسی نسبت به خود، خانواده، و جامعه خود مسئول است، اگر کاری از دست ما بر بیاید به سیله قم، گفتار و آبروی خود بتوانم مشکل یک مومن را برطرف کنم، اما این کار را انجام ندهم مورد بازخواست قرار خواهم گرفت.

وی عنوان کرد: هر شخصی در هر جایگاهی که قرار دارد مسئول است و اگر کاری از دست آن بر می آید اما برای مردم انجام ندهد در روز قیامت مورد بازخواست قرارخواهد گرفت.

حجت الاسلام رستگار، اتحاد و همدلی میان هیئت امنا و پایگاه مقاومت و امام جماعت را یکی از علت های موفقیت حسینیه و مسجد صاحب الزمان(عج) دانست و افزود: از این ظرفیت به خوبی استفاده شده است و روحیه مسئولیت پذیری نیز ادامه خواهد داشت.

وی به بخشی از فعالیت های حسینه صاحب الزمان(عج) اشاره و بیان کرد: این مسجد فقط به اقامه نماز بسنده نکرده و در کنار اقامه نماز نیز موسسه خیریه ای را راه اندازی کرده است که به نیازمندان محله کمک می کند.

امام جماعت حسینیه صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه مسجد تنها مختص عبادت نیست، ادامه داد: مساجد باید همانند زمان پیامبر(ص) تمام امورات مردم را انجام دهند، در همین راستا سعی کرده ایم تا بسیاری از مشکلات مردم را در مسجد برطرف کنیم.

وی ادامه داد: با توجه ظرفیت نیروی انسانی مسجد صاحب الزمان(عج) تصمیم گرفته شد تا مرکز مشاوره پیش از ازدواج را راه اندازی کنیم، به همین خاطر این مرکز در دو روز یک شنبه و پنج شنبه هفته فعالیت خود را انجام خواهد داد، همچنین در صدد راه اندازی مرکز مشاوره پزشکی، مشاوره اعتیاد و حقوقی به صورت رایگاه نیز هستیم.

حجت الاسلام رستگار در پایان هدف از راه اندازی مرکز مشاوره رایگان پیش از ازدواج را، بیشتر شدن حضور مردم در مسجد دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha