جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سعیدی در نشست اعضای ستاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس

حوزه/ تولیت آستان مقدس بانوی کرامت گفت: گاهی می‌خواهند کار روحانیون و نقش آنها را کم‌رنگ و مهجور کنند که در این زمینه هیچگاه نباید سکوت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت با حضور در سالن محراب حرم مطهر با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس دیدار کردند.
در این دیدار حجت الاسلام لقمان پور با ارائه گزارشی از نحوه شکل گیری بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: این بنیاد در سال ۱۳۶۹ به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد و به صورت هیئت امنایی اداره می‌گردد که سرلشکر باقری ریاست آنرا برعهده دارد.
وی اضافه کرد: بنیاد حفظ آثار ۸ سازمان دارد که یکی ازآنها سازمان روحانیت است که در سال ۱۳۹۲به دستور مقام معظم رهبری تشکیل و ریاست آن راحجت الاسلام مصلحی برعهده دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: یکی از مواردی که در سفر مقام معظم رهبری به قم، به تصویب رسید راه اندازی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که پروژه آن به مراحل مطلوبی رسیده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس از قشر روحانیت ۲۴۰۰۰ رزمنده راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند که از این تعداد ۴۳۸۰ شهید تقدیم این انقلاب شدند که ۲۰۷ سردار شهید روحانی در میان آنها حضور داشتند که از جمله آنها می‌شود به شهید برونسی وشهید کاوه اشاره کرد.

لقمان پور تصریح کرد: تا بحال ۳۰۰۰ سند با عنوان انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت گردآوری شده است.

وی گفت: ۹ جلد کتاب بعنوان موسوعه جهاد ومقاومت آماده گردیده که شامل آیات جهاد و روایات و درس خارج مراجع وعلما و نظریات ادیان در باب جهاد است که به رویت رهبر انقلاب نیز رسیده است و در ادامه کار این موسوعه پس از کامل شدن به ۴۰جلد خواهد رسید.

همچنین آیت الله سید محمد سعیدی طی سخنانی گفت: برای تبیین نقش روحانیت و کسانی که در سه جبهه انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت حماسه آفریدند ابتدا باید نقش و کار اصلی مجموعه‌ها در این سه جبهه مشخص شود تا نقش روحانیت معلوم شود و به واسطه آن سوژه یابی در این خصوص راحت‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف مورد نظر این است که نقش روحانیت در این سه عرصه باید رسانه‌ای شود تا مردم بدانند چگونه این روحانی حاضر در صحنه نبرد به وظیفه خود به درستی عمل کرده است.

امام جمعه قم یکی دیگر از کارهای مهم را شبهه زدایی عنوان کرد و افزود: از زمان گذشته شبهات وجود داشت و در زمان انقلاب و دفاع مقدس و جبهه مقاومت هم با این شبهات روبرو بودیم و به عناوین مختلف برای برهم زدن و زیر سوال بردن حرکت عظیم روحانیت شبهه افکنی می‌کردند.

وی عنوان کرد: گاهی می‌خواهند کار روحانیون و نقش آنها را کم‌رنگ و مهجور کنند که در این زمینه هیچگاه نباید سکوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha