شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: پیش نویس برنامه ۵ ساله حوزه علمیه استان مطابق انتظار مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور تدوین شده و به زودی به مرکز ارسال می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، امروز در جلسه مدیران و معاونین مدارس علمیه قزوین، گفت:  شورای مدیران حوزه استان در ۲ سال اخیر به صورت مستمر برگزار شده و در طول این ۲ سال نزدیک به ۴۸ جلسه برگزار شده که در این جلسات ۱۷۸ مصوبه به تصویب رسیده است.

وی افزود: فعالیت های حوزه علمیه براساس ابلاغیه ها، دستورالعمل و آیین نامه های حوزه علمیه قم توسط مدارس و معاونت های حوزه علمیه استان قزوین پیش می رود. علاوه بر آن برخی اقدامات تاسیسی و جدید دنبال شده است که امیدواریم تحول آفرینٰ، انگیزه ساز و امید بخش باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه یک سری فعالیت های جدید در حوزه استان شکل گرفته است که نسبت به آنها بسیار امیدوار هستیم، بیان کرد: برنامه پنج ساله حوزه علمیه استان قزوین با همکاری چند تن از اساتید و متخصصان آینده پژوه، براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی حوزه علمیه مرکز تدوین شده و به زودی به قم ارسال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد : برنامه ریزی  و بودجه بندی نیمه دوم سال جاری نیز برای نخستین بار در استان قزوین محقق شد که اتفاق بسیار مبارکی بوده و تمرینی خواهد بود برای سال های آینده و برکاتش ان شاء الله مشهود خواهد بود

وی ادامه داد: راه اندازی مرکز پژوهشی حوزه علمیه استان قزوین اقدام دیگری است که توسط حوزه علمیه استان قزوین انجام شده و به لطف الهی در روزه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: اخذ مجوز دفتر ارتباطات و امور بین الملل اقدام مهم دیگری است که برای نخستین بار در استان قزوین اتفاق افتاد و تنها پنج استان موفق به دریافت چنین مجوزی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین  سبحانی نیا  عنوان کرد: حوزه علمیه استان قزوین تفاهم نامه های متعددی را با سازمان های مختلف از جمله پنج دانشگاه شاخص استان منعقد کرده که موجب حضور بیشتر حوزه علمیه را در سطح سازمان های استان خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت های قرآنی، مشاوره ای و تهذیب و اخلاق از دیگر اقداماتی است که در معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قزوین انجام شده که آثار و برکات این خدمات را نیز هروز بیشتر از گذشته  مشاهده خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آسیب شناسی تمامی فعالیت های حوزه و استخراج راهکارهای رفع آسیب هاٰ در حوزه علمیه استان قزوین اقدام بسیار ارزشمندی است که برای یشرفت حوزه علمیه نقش بسیار مناسبی برای آینده حوزه علمیه استان قزوین دارد.

وی ادامه داد: در حوزه تبلیغ شاهد تاسیس قرارگاه جهادی شهدای روحانیت بودیم که امروز به گروه های جهادی تبدیل شده است و فعالیت های جهادی درخشانی را در طول یک سال ابتلای به کرونا انجام داده است.

حجت الاسلام  والمسلمین سبحانی نیا گفت: در حوزه خدمات رفاهی و اینترنت هم اقدامات زیادی را برای طلاب و دست اندرکاران مدارس انجام شده که رضایت نسبی آنها را به همراه داشته است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در حوزه اطلاع رسانی، دفتر خبرگزاری حوزه  در استان راه اندازی شده و در تعداد اخبار، کیفیت و مخاطب هم همواره جزو استان های برتر کشور بوده ایم.

وی ادامه داد: تولید بسته های خبری در سیمای استان از دیگر اقدامات مهم روابط عمومی است که مورد توجه استان های دیگر قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: پیگیری امور موقوفات و منابع پایدار در حوزه علمیه استان قزوین جزو مطالبات جدّی مرکز است که امیدواریم با برطرف کردن مشکلات، بتوانیم منابع جدید را به حوزه علمیه اضافه کنیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha