جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست هم اندیشی توسعه مجموعه‌های اقامتی و رفاهی شهر مقدس قم

حوزه/ در راستای لزوم همکاری و سرمایه گذاری برای ایجاد مجموعه‌های اقامتی و رفاهی در شهر مقدس قم، مسؤولان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اختصاص املاکی را برای ساخت زائر سرا و مجتمع اقامتی پیشنهاد کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، احمد اسفندیاری مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان، میلاد امینی مدیرعامل صندوق توسعه حرم‌های مطهر و علیرضا خاکی مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به منظور اجرای طرح‌های رفاهی و خدماتی در شهر مقدس قم با هادی محمود نژاد قائم مقام تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

امینی در ابتدای این نشست با اشاره به لزوم توسعه شهر مقدس قم با اولویت اطراف حرم، گفت: مجموعه ما به دنبال مشارکت در این امر با سرمایه‌گذاری روی طرح‌های اولویت دار حرم مطهر است و پیشنهاد ما تشکیل یک کمیته مرکزی با مدیریت تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها است.

وی با اشاره به ساخت زائرسرا در مشهد مقدس برای اقشار مختلف مردم ابراز کرد: در قم هم این ظرفیت وجود دارد که با ساخت مجموعه‌های خدماتی و اقامتی مشکل اقامت زائران حل شود و این مسأله با مشارکت حرم مطهر و شهرداری و سرمایه گذاری در این شهر ممکن است.

مدیرعامل صندوق توسعه حرم‌های مطهر با بیان اینکه نگاه ما این است که ابنیه تاریخی و بافت اطراف حرم مطهر باید متناسب با حرم مطهر و ارزشهای دینی باشد، افزود: در طرح ساماندهی و توسعه میدان مطهری با ساخت مجتمع فرهنگی اقامتی در زمین‌های متعلق به حرم مطهر و شهرداری قم و با سرمایه گذاری و مشارکت صندوق ذخیره بسیجیان و صندوق توسعه حرم های مطهر می توان هر چه سریعتر وارد فاز اجرایی شد و بخشی از نیاز اقامتی شهر مقدس قم را رفع کرد.

در ادامه احمد اسفندیاری با بیان اینکه یکی از وظایف صندوق ذخیره بسیجیان مشارکت در امور اقتصادی و حمایتی است، گفت: سرمایه‌گذاری در ساخت واحدهای اقامتی، رفاهی و فرهنگی در شهرهای زیارتی و آماده‌سازی فضای هتلینگ در این شهرها از وظایف مجموعه ما بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به کمبود فضای اقامتی در شهر مقدس قم گفت: مشکل ما در این شهر و اطراف حرم مطهر موضوع زمین است و از این رو برای حل این مشکل به دنبال همکاری با آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و شهرداری هستیم تا در توسعه اطراف حرم مشارکت داشته و سرمایه گذاری کنیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان ادامه داد: به این منظور زمین میدان میوه و تره بار که متعلق به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است برای ساخت مجتمع اقامتی به ما پیشنهاد شد و این زمین با توجه به نزدیکی به حرم مطهر می‌تواند مکان مناسبی برای اقامت زائران داخلی و خارجی و جذب زائر به این شهر باشد.

وی گفت: چنانچه امکانات رفاهی و اقامتی در شهر مقدس قم بیشتر شود زائران مدت بیشتری در این شهر اقامت خواهند داشت و در مجموع به رونق این شهر خواهد انجامید و ما آماده همکاری و سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.

در ادامه علیرضا خاکی با اشاره به عقب ماندگی شهر مقدس قم در زمینه امکانات رفاهی برای زائران این سرمایه‌گذاری را مشارکت پربرکتی دانست و افزود: در این طرح آورده آستان مقدس قم و شهرداری قم “زمین” و آورده صندوق ذخیره بسیجیان و صندوق توسعه حرم های مطهر هم “سرمایه برای ساخت” خواهد بود و شهرداری هم در موضوع “کمیسیون ماده ۵” همکاری لازم را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرفین این طرح هیچکدام به دنبال سود مادی نیستند، افزود: به راحتی می توان در این طرح زمینی به مساحت ۲۴۰۰ متر را کلنگزنی و شروع به کار کرد.

سپس هادی محمودنژاد با شاره به شأن و جایگاه والای حضرت معصومه سلام الله علیها زیارت ایشان را جایگزین زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها دانست و گفت: خصوصیت ویژه شهر مقدس قم که آن را از دیگر شهرهای زیارتی متمایز می کند این است که شهر مقدس قم در روایات حرم اهل بیت علیهم السلام نامیده شده بنابراین خدمت به این شهر خدمت به همه ۱۴ معصوم علیهم السلام است.

وی با اشاره به دفاع حضرت زهرا سلام الله علیها از ولایت عمل به وظیفه را در هر زمانی لازم دانست و اظهار کرد: ما نیز باید در هر شرایطی وظیفه خود را به درستی تشخیص دهیم و بدون فوت وقت به آن عمل کنیم و ان‌شاء الله به نتیجه مطلوب هم خواهیم رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha