شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: شعارهای نظام اسلامی که در گذشته داده شده است، درست بوده، اما به خوبی به آنها عمل نشده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسملین سید محی الدین طاهری، پیش از ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در مسجدالزهرا(س) شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه انتظار از روحانیت این است که در فضای مجازی حضور داشته باشند، اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری در همه مسائل اطلاعات کافی دارند به دلیل آن است که بر همه مسائل احاطه دارند، ما نیز باید بر مسائل در حد توان احاطه داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورای شهر، افزود: با کمال تاسف در اثر رفتار های اشتباهی که دستگاه اجرایی داشته، مردم نا امید شده اند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با تصریح اینکه حرکت هایی که مجلس کنونی انجام داده، مقداری امید را در دل اقشار جامعه به وجود آورده است،  اظهار کرد: نظام اسلامی از شعار های خود عقب نرفته بلکه عده ای مانع تحقق آن شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با انتخابات آینده باید نا امیدی هایی که برخی ایجاد کرده اند را با فعالیت مضاعف جبران کرد. همچنین انتخابات شورای شهر نیز مهم است که الحمدلله جامعه روحانیت شیراز در دوره چهارم به خوبی عمل کرد و آثار و برکات آن را مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: مشکلات فرهنگی بسیاری در جامعه وجود دارد که نیاز است روحانیت حضور جدی تری داشته باشد؛ باید بدانیم امکانات مادی که شورا در اختیار دارد از یک نماینده مجلس بیشتر است، بنابراین باید در این موضوع ورود کنیم.

وی، تشکیل شورای وحدت را مورد توجه قرار داد و گفت، با توجه به گلایه هایی که بعضاً در شوراهای گذشته بود، روحانیت مبارز کشور برای اینکه از تمامی نیروی های انقلابی و ولایتمدار  استفاده شود بنا شده تا شورای وحدت را در سراسر کشور راه اندازی کند، که در تهران تشکیل شده و ریاست آن بر عهده حضرت آیت الله موحدی کرمانی است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ابراز کرد: در شیراز نیز شورای وحدت تشکیل خواهد شد، همه دغدغه ما این است که ان شاءالله در استان فارس از همه ظرفیت هایی که در انتخابات گذشته وجود داشته است، بهره مند شویم، در واقع سعی بر این است که از همه نیروهای ولایت مدار استفاده کنیم.

وی گفت: با توجه به اهمیت حضور جامعه روحانیت در انتخابات، چند گروه را از روحانیت تعیین کرده ایم، تا چارچوبی را که یک شهر اسلامی از منظر قرآن و روایات اهل بیت(ع) و فرمایشات امامین انقلاب دارد را آماده کنند که آن را به عنوان دیدگاه های جامعه روحانیت در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha