پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محسنی اژه ای

حوزه/ معاون اول قوه قضائیه بابیان اینکه برای حل مشکلات مردم تلاش‌های لازم صورت می‌گیرد، گفت: کاهش اطاله دادرسی یکی از اهداف دستگاه قضا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، در حاشیه دیدار مردمی به میزبانی دادگستری سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه بسیاری از مشکلات مردمی در مراجعه‌ها با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها است، اظهار داشت: این افراد تا جایی که باشد راهنمایی و با نامه‌نگاری به ارگان و دستگاه مربوط کمک خواهند شد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه بخش دیگری از پرونده‌ها مربوط به خود دستگاه قضا است، تصریح کرد: اکثریت این پرونده‌ها بر روند اجرای سرعت پرونده تأکید دارند که با هماهنگی‌های مربوط برای حل مشکل تلاش می‌شود.

وی با بیان اینکه برای برخی دیگر از پرونده‌ها نیز حکم صادر و درخواست رسیدگی مجدد دارند، ابراز داشت: اگر چنانچه شرایط لازم برای بررسی مجدد پرونده وجود داشته باشد این کار صورت می‌گیرد اما اگر امکان وجود ندارد افراد توجیه خواهند شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بابیان اینکه برای تسریع پرونده‌های مربوط به قوه برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تا حد امکان دستورات لازم برای رفع مشکل اخذ می‌شود.

وی افزود: اختلاف بر سر تملک اراضی بین افراد حقیقی و بخش دولتی، کلاه‌برداری، اعاده دادرسی، پرونده‌های طلاق و مهریه، مشکلات استمهال تسهیلات بانکی، توقیف و تملیک اموال از سوی بانک‌ها، مشکلات ناشی از عملکرد شهرداری، تخلفات شرکت‌های تعاونی و دیگر موارد این‌چنینی نیز ازجمله مراجعه‌های مردم به دستگاه قضا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha