پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در فارس به مشکل بورس اشاره کرد و گفت: این که دولت ضمانتی بدهد و به آن عمل نکند، از نظر شرعی درست نیست. این مشکل را که برخی از سیاست گذاران به وجود آورده اند باید اصلاح کنند؛ آن شخصی که به مردم اطمینان داده نمی تواند بگوید به من ارتباطی ندارد، امیدواریم با نظارت مجلس و قوه قضاییه مشکلات بورس برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله دژکام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن دعوت مردم به تقوا و خداترسی، ترک گناهان و محرمات اظهار کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم آنچه وظیفه شرعی و دینی است به‌خوبی انجام دهیم و در پیشگاه خداوند روز قیامت سرافکنده نباشیم.

نمانیده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: بهتر و کامل‌تر از قرآن کتابی وجود ندارد، اینکه خیال می‌کنیم دیگران موضوع بهتری گفته‌اند اشتباه فکر می‌کنیم؛ بدون عترت ممکن است در فهم قرآن به‌اشتباه بیفتیم، ازاین‌رو صراط مستقیم صراط قرآن و اهل‌بیت(ع) است اگر این مسیر را برویم، قطعاً به مشکل برنمی‌خوریم.

وی ادامه داد: ایام شهادت حضرت زهرا(س) را پشت سر گذاشتیم و به استقبال سالروز ولادت حضرت می‌رویم، ازاین‌رو نباید از خطبه فدکیه حضرت(س) به‌آسانی رد شویم که چگونه قرآن کریم را معرفی کرده است؛ حضرت برای قرآن ۱۱ صفت ذکر کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام به ویژگی‌های قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم به ما بصیرت می‌دهد؛ ظاهر قرآن کریم روشن و واضح و ارتباط‌گیری با آن راحت و آسان است. حضرت زهرا(س) می‌فرماید، اگر کسی از قرآن پیروی کند، نتیجه آن این است که مورد غبطه قرار می‌گیرد به این معنا که همه در دنیا بیان می‌کنند که‌ای کاش ما نیز همانند این فرد می‌شدیم و در آخرت نیز همین‌گونه بیان خواهند کرد؛ چرا ایران این‌گونه نیست که همه بگویند چرا مانند ایرانی‌ها نیستیم، چرا عده‌ای به دنبال اروپایی بودن هستند.

وی ادامه داد: آزموده را آزمودن خطا است، سال ها دنبال اروپایی‌ها دویدیم، اما چیزی ندیدیم، عزت و عظمت ما در گروه قرآن کریم است؛ باید قرآن را بفهمیم و به آن عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس بیان کرد: باید وظایف فردی خود به‌خوبی انجام دهیم و فرزندان خود را به قرائت قرآن کریم دعوت کنیم تا در مسیر اهل‌بیت(ع) قدم بردارند؛ انقلاب کرده‌ایم تا قرآن در برنامه‌ریزی حکومتی و اجتماعی وارد شود.

وی با ابراز گلایه از نویسندگان برنامه‌ و بودجه کشور، عنوان کرد: کسانی که در برنامه بودجه زحمت می‌کشند و برنامه می‌نویسند، برای قرآن چه کرده‌اند، اینکه در ارتباط با قرآن هیچ کاری انجام‌نشده زشت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام خاطرنشان کرد: توقع ما از مجلسی ها این است که بودجه‌ای که به صحن می‌آید، بر روی آن دقت کنند، چراکه در قبال آن مسئول هستند، نباید قرآن غریب واقع شود.

وی در ادامه سخنان خود بر رعایت مسائل بهداشتی تاکید کرد و افزود: باید دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود و نباید سهل انگاری صورت گیرد؛ اگر موجب شویم که دیگری مبتلا شود مسئولیت داریم.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) به موضوع بورس نیز اشاره کرد و گفت: اینکه دولت ضمانتی بدهد و به آن عمل نکند، از نظر شرعی درست نیست. اینکه رئیس بورس بیان کرد در جای دیگری تصمیم گرفته می شود، درست نیست، معامله باید همه ابعاد آن واضح باشد؛ این مشکل را که برخی از سیاست گذاران به وجود آورده اند باید اصلاح کنند؛ آن شخصی که به مردم اطمینان داده نمی تواند بگوید به من ارتباطی ندارد، امیدواریم با نظارت مجلس و قوه قضاییه مشکلات بورس برطرف شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha