پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: آمریکا این هفته، ماهیت دموکراسی خود را به نمایش گذاشت و فردی که با رأی مردم انتخاب شده با ۳۵ هزار نیروی امنیتی به کاخ سفید آمد و جواب این سؤال داده نشد که دموکراسی چه ربط و ارتباطی با قوه قهریّه دارد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: جای خوشحالی است که بعد از مذاکره فراوان بین استاندار اردبیل، از طرف جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان، توافق نامه راه اندازی مرکز لجستیک خط آهن پارس آباد مغان در استان اردبیل امضاء شد.

وی، خارج شدن اردبیل از بن بست ریلی، اتصال به خط آهن آذربایجان و ورود به بازار کشور های آسیای میانه و قفقاز و روسیه، ایجاد زمینه سرمایه گذاری بسیار مغان و اردبیل با توجه به وجود وسیله ارزان جهت صادرات کالا را از فوائد این توافقنامه عنوان کرد و گفت: راه اندازی این لجستیک می تواند به تسهیل در صادرات محصولات بزرگترین گل خانه کشور و تولیدات دیگر مناطق استان،  توجیه دار شدن ایجاد مناطق آزاد و راه آهن اردبیل به پارس آباد و  فراهم شدن زمینه اشتغال بسیار خوب در منطقه شمال استان، کمک کند و مسئولین استانی مصمم هستند مراحل تملک و طراحی را امسال به اتمام و احداث آن را در سال ۱۳۹۹ به انجام برسانند.

امام جمعه اردبیل در ادامه افزود: آمریکا این هفته، ماهیت دموکراسی خود را به نمایش گذاشت و رئیس جمهور منتخب با ۳۵ هزار نیروی امنیتی به کاخ سفید آمد و جواب این سؤال داده نشد که دموکراسی چه ربط و ارتباطی با قوه قهریّه دارد و محافظ دموکراسی، خود دموکراسی است و احترام به رأی مردم، بالاترین حفاظت و صیانت است، اما در آمریکا مشخص شد که از دموکراسی آرمانی و از احترام به آن خبری نیست.

وی افزود: ترامپ سرافکنده کاخ سفید را ترک کرد و این عین تعبیر عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهور عرب و سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم است که می گوید، او می رود تا هیچ وقت به کاخ سفید برنگردد و کار مهم بایدن، تشکیل ستاد تنظیف است تا کثافت کاری های سیاسی و مادی ترامپ را تطهیر و آشغال های او را از کاخ سفید بیرون بیندازد و او  مثل یک دزد از در عقبی کاخ سفید بیرون رفت و مورد نفرین میلیون‌ها آمریکایی و غیرآمریکایی قرار گرفت و کشور خود و دموکراسی آمریکا را ویران ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این که ترامپ با بی اهمیتی به ویروس کرونا موجب جان باختن ۳۰۰ هزار و ابتلای بیش از ۴ میلیون آمریکایی شد، تصریح کرد: ترامپ یک نژاد پرست کامل بود و اعتقاد راسخ به برتری نژاد سفید ها داشت و سه هزار طفل را از پدر و مادرهای مهاجر جدا کرد و این ظلم بزرگ به اطفال و به پدر و مادرهای آنها بود و امروز هم بسیاری از پدران و مادران نمی‌توانند فرزندان خود را پیدا کنند.

وی با بیان این که ترامپ به خاطر اسرائیل ۹۰ میلیارد دلار صرف کرد تا سوریه را ویران کند و زیرساخت های آن کشور را از بین ببرد، گفت: ترامپ نتیجه برآمده از دموکراسی آمریکا بود به حدی که الان ۶۰ پرونده مالی، سیاسی، جنسی و... در محاکم قضایی آمریکا علیه او تشکیل شده است و در موقع خروج از کاخ سفید در سخنرانی ای گفت؛ برای آینده آمریکا بسیار خطرناک است و در آینده از راه یا بیراهه دوباره به کاخ سفید خواهد آمد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: روش ترامپ نشان داد که شدیدترین فشار بر ایران نتیجه نمی دهد و اراده ملت ما شکسته نمی شود و محال است که مردم ما در برابر غیر خدا تعظیم کنند و این عبرت و چراغ راه خوبی برای بایدن است. رئیس جمهور آمریکا نباید این بیراهه و یا راه بی نتیجه را برود و امروز در آمریکا هم در سیاست خارجی و هم در مدیریت داخلی خرابی هایی بزرگی که قابل جبران نیست، وجود دارد.

وی تاکید کرد: دروغ، ماجراجویی های سیاسی، تحمیل عقوبت های اقتصادی بر ایران، چین، روسیه و تمام کشورهایی که در خدمت منویّات آمریکا نیستند، دخالت نظامی در سوریه، خونریزی وحشتناک در یمن، خیانت به فلسطین و حمایت از بدترین دیکتاتورها بخشی از سیاست خارجی دولت ترامپ بود و او پادشاهان عرب را ذلیلانه مثل گله گوسفند به دام سازش با اسرائیل برد و میلیاردها دلار از خزانه ملت های اعراب‌ را دزدید و در برابر چین، روسیه، ایران و حتی کره شمالی به هیچ موفقیتی نائل نشد و ناکام رفت.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: بایدن تلویحا اعلام کرد که نژادپرستی ترامپ انشقاق بسیار سختی را در بین آمریکایی ها درست کرده است و البته  ترامپ با تمام معایبی که داشت یک حرف درستی دارد که همین حرف را کارتر هم زده بود و آن این که، می‌گویند « تاریخ ما ۲۴۲ سال است، ۲۲۶ سال در جنگ بودیم یعنی فقط ۱۶ سال جنگ نکرده ایم، در حالی که چین یک دلار برای جنگ خرج نکرده و در حال قدرت گرفتن در دنیاست».

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha