جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوش و خروش مردم پایتخت نیجریه

حوزه/ به دنبال انتشار خبر وخامت حال همسر شیخ ابراهیم زکزاکی و ابتلای وی به ویروس کرونا، نمازگزاران جمعه در پایتخت نیجریه به خیابان ها آماده و فریاد اعتراض سر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز گذشته در پی انتشار خبر وخامت حال بانو زینت ابراهیم، همسر مجاهد نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی، موج جدیدی از اعتراضات و خروش مردمی در اکثر نقاط مهم و شیعه نشین این کشور به راه افتاد تا آنجا که در گردهمایی های که بیش از پانصد نفر معترض حضور داشتند پلیس مداخله کرد.

آتش خشم معترضان زمانی بالاگرفت که در اخبار منتشر شده متوجه آن شدند که از حدود شش روز پیش تست کرونای خانم زینت ابراهیم مثبت بوده و تاکنون تیم پرشکی و مسئولین زندان کادونا از مراقبت و توجه به ایشان خودداری کرده اند.

لازم به ذکر است، ظهر امروز و بلافاصله پس از اقامه فریضه جمعه، موج کثیری از شیعیان و مبلغان دینی در شهر ابوجا پایتخت کشور نیجریه به خیابان ها آمده و خواهان آزادی هرچه سریعتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر ایشان از زندان به منظور مداوای آن دو شدند.

نیروهای امنیتی امروز نیز همانند سایر تظاهرات مردمی در نیجریه، وارد عمل شده و قصد پراکنده ساختن جمعیت را داشتند که در چند مورد محدود به درگیری انجامید اما خوشبختانه هیچگونه زخمی یا کشته ای بر جای نگذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عیسی خرمی IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    1 0
    سلام،چرا مسئولین دولتی کشورمان و همچنین حوزه های علمیه کاری نمیکنند
  • ناشناس IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    همه ی این جنایاتی که درحق علامه سیدابراهیم زکزاکی وهمسرش انجام میگیردهمه ی آنهابه دستوررژیم صهیونیستی وباپول های رژیم سعودی انجام میگیردانشاالله خداوندمتعال بحق امام رضاعلیه السلام به زودی شمشیرانتقام رابرسرآنهافرودبیاوردوآزادی آیت الله سیدابراهیم زکزاکی وهمسرشجاع وفداکارش رانزدیک بفرمایدودشمنان آنهاجزروسیاهی دستاوردی نخواهندداشت انشالله
  • ناشناس IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    اواخرسال۲۰۱۵ارتش نیجریه بدستوررژیم صهیونیستی جنایتکاروباپول های رژیم سعودی بیش از۱۰۰۰نفرازشیعیان نیجریه به همراه سه فرزندشیخ زکزاکی رابه شهادت ر سانده اندپس ازآن آیت الله سیدابراهیم زکزاکی وهمسرش رابشدت زخمی کردندوسپس زندانی کردندانشاالله بزودی علامه سیدابراهیم زکزاکی وهمسرش اززندان ظالمان آزادمیشوند