پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پدر گربه‌های فلسطینی در مسجدالاقصی در اثر کرونا درگذشت

حوزه/ یک خادم داوطلب مسجدالاقصی که به دلیل دلسوزی ویژه نسبت به حیوانات و مراقبت از آن‌ها شهرت جهانی پیدا کرده بود، در اثر ابتلا به بیماری کرونا روز شنبه درگذشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، غسان یونس، از خدام مسجدالاقصی که به خاطر دلسوزی نسبت به حیوانات و مراقبت روزانه از آن‌ها به ویژه گربه‌ها که در نزدیکی مسجدالاقصی زندگی می‌کردند؛ شهرت پیدا کرده بود، در اثر بیماری کرونا فوت کرد.

یونس ۷۲ ساله که اهل شهر آرا بود ، در حدود ۳۸.۵ کیلومتری جنوب حیفا ، از سال ۱۹۷۱ تا سال ۲۰۲۰ به مسجدالاقصی می‌رفت. وی به این دلیل در میان فلسطینیان مشهور شده بود زیرا هنگامی که در میان کارهای روزمره خود از این مسجد زیارت می‌کرد. او هر روز صبح که نماز خود را تمام می‌کرد به پرندگان و گربه ها غذا می‌داد.

ضیغاری ، ۲۳ ساله ، عکاس اهل بیت‌المقدس ، گفت: هنگام ورود به حیاط های الاقصی ، او را دیدم که توسط گربه ها و پرندگان محاصره شده است. از کمتر از ۸ سالگی او را می دیدم.

جیب‌های یونس همیشه پر از آب نبات بود که او برای پخش در میان نمازگزاران در مسجد استفاده می‌کرد. ضیغری گفت: او با همه مردم بسیار مهربان بود ، یک فرد خیرخواهی که با حیوانات و افراد مهربان بود.

این سالمند خیّر فلسطینی به دلیل فیلم‌های ضبط شده توسط بازدیدکنندگان در طول این سال‌ها در مسجد و در شبکه‌های اجتماعی ، در سطح محلی و منطقه‌ای شناخته شد.

ضیغاری گفت: بارها در حین مسافرت من بین کشورها ، و هنگامی که مردم فهمیدند من اهل بیت المقدس هستم ، در مورد او ، در مورد مهربانی و هدیه‌های او از من پرس و جو می‌کردند. آنها گمان می‌کردند که او یک مقام است و همیشه تعجب می ‌کردند که مراقبت وی از حیوانات کاملاً داوطلبانه  بوده است.

گفتنی است مقامات اسرائیلی بارها یونس را بازداشت کردند و در موارد مختلف دستور اخراج و ممنوعیت او به مسجدالاقصی را صادر کردند.

هانادی هلوانی یادآوری کرد که آخرین باری که او با یونس ملاقات کرد ، در آخرین دیدار خود از بیت‌المقدس، برای دخترش دستبندهایی به او داد. وی گفت: او همه مردم او را دوست داشت. او همیشه پسران و دخترانم هدیه می‌داد. حتی پس از ۲۱ سالگی دخترم ، او هنوز برای من هدیه می فرستاد.

 هلوانی افزود: هنگامی که او به شهر خود برمی‌گشت ، چندین بار در ایستگاه اتوبوس ، که نزدیک خانه من است ، با او ملاقات کردم. او در سفر از بیت المقدس به حیفا برای همه در اتوبوس بستنی خریداری کرد.

یونس حدود سه ماه پیش به ویروس کرونا آلوده شده بود. سلامتی وی بدتر شد و سرانجام روز سه شنبه درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha