شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه های نماز جمعه تأکید کرد: سازمان اطلاعات و امنیت باید وضعیت امنیت کشور را کنترل کرده و باقی مانده گروهک های تروریستی را تحت تعقیب قرار دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه تأکید کرد: سازمان اطلاعات و امنیت باید وضعیت امنیت کشور را کنترل کرده و باقی مانده گروهک های تروریستی را تحت تعقیب قرار دهند.

وی انفجار تروریستی بغداد را به خانواده های شهدا تسلیت گفت  و افزود: دشمنان با کینه ای که از ما دارند و با دل های سیاهشان، حتی به کسبه هم رحم نکردند. دشمنان ما بعد از اینکه در میدان جنگ شکست خورند، به کشتار ما روی آوردند.

ما ملتی هستیم که دعا و شهادت فرهنگ ماست

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: این اقدامات تنها بر عزم و اصرار ما بر حرکت در مسیر آزادی و استقلال عراق می افزاید و ما ملتی هستیم که دعا و شهادت فرهنگ ماست. بله دل باید غمگین شود و چشم باید اشک ببارد، امّا ما تنها آنچه که خداوند راضی است را می گوییم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه از دولت بایدن خواست ترامپ را به خاطر ریختن خون عراقی ها به آنها تحویل دهد و افزود: فرعون عصر به پایان راه خود رسید و به زباله دان تاریخ پیوست.

ترامپ خوارترین رئیس جمهور است

وی اشاره کرد: ترامپ خوارترین رئیس جمهور است و او طرد شده و تحت تعقیب قرار دارد و دادگاه ها منتظر او هستند. خدا را به پاس این پیروزی، شکر می کنیم که او خوار کننده متکبران و طغیانگران است.

خطیب جمعه نجف اشرف در ادامه بیان داشت: موضع جهانی نسبت به ایالات متحده آمریکا به سرعت تغییر یافته و چین ۲۸ شخصیت آمریکایی و ایران ۴۸ شخصیت آمریکایی را تحریم کردند و دستگاه قضایی عراق نیز حکم بازداشت ترامپ را صادر نمود.

وی در خطبه دینی به مستحبات نگاه کردن اشاره کرد و گفت: این موارد شامل نگاه کردن به قرآن کریم، کعبه، چهره عالم، چهره مومن و نگاه مهربانانه به والدین و نگاه مهربانانه به فرزند و نگاه به کتاب برای طلب علم، نگاه به هلال ماه، توجه به خدمت انسان و توجه به آیات قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی همچنین به توصیه ی سه گانه آیت الله سیستانی مبنی بر قرائت قرآن به عنوان آخرین پیام الهی برای اهل زمین، قرائت نهج البلاغه به عنوان روح قرآن و قرائت دعاهای صحیفه سجادیه به عنوان پیام امام زین العابدین (علیه السلام) اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha