سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دیدار

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه ضمن قدردانی از نوع دوستی مردم کشورمان، تأکید کرد: این حس نوع‌دوستی و برادری که در آیات و روایات به آن اشاره شده، در فرهنگ ما نهادینه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ، با تقدیر از خدمات این نهاد انقلابی، تأکید کرد: کمیته امداد یکی از بخش های مقدس نظام اسلامی است و بنده به سهم خود از خدمات شما و همکارانتان در این نهاد انقلابی تقدیر و تشکر می‌کنم.


رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه ضمن قدردانی از نوع دوستی مردم کشورمان، تأکید کرد: این حس نوع‌دوستی و برادری که در آیات و روایات به آن اشاره شده، در فرهنگ ما نهادینه شده است. مردم ما به درجه ای رسیده‌اند که اگر بدانند برادرشان در سختی هست، به یاری‌اش می‌شتابند، هرچند خودشان هم مشکل داشته باشند.


دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، نوع دوستی ایرانیان را مسئله ای کم نظیر در دنیای امروز دانست و گفت: اینگونه کمک کردن را در کشورهای دیگر سراغ نداریم و یا کمتر می‌بینیم. آنها تمام دغدغه شان، امور زندگی خودشان است اما مردم ما از اهل بیت(ع) الگو گرفته اند و به تأسی از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که فرمودند: «الجار ثم الدار» یاری رساندن به دیگران را جزو سنت ها و باورهای خود می‌دانند. چراکه همین جمله کوتاه حضرت زهرا، به یک فرهنگ اصیل و غنی، تبدیل و به جامعه منتقل شده است.

وی افزودن: نوع دوستی و کمک به دیگران علاوه بر عقاید دینی، در فرهنگ ملی ما نیز ریشه دارد و این شعر سعدی که (بنی آدم اعضای یک پیکرند) اشاره به همین مسئله دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha