سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پلیس راهور

حوزه/ ویدئویی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که در آن، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به علت ممانعت سرباز راهور از ورود خودرو او به خط ویژه اتوبوس، عصبانی شده و براساس شنیده ها به صورت مأمور راهور سیلی زده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، ویدئویی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که در آن ازدحام و ترافیک شکل گرفته و صحبت های حاضران حاکی از آن است که ماجرا مربوط به ممانعت مأمور پلیس از ورود بدون مجوز اتومبیل نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی به خط ویژه اتوبوس و سیلی زدن او به صورت سرباز وظیفه راهنمایی و رانندگی است.

اصل ماجرا

این اتفاق روز گذشته در خیابان انقلاب اسلامی تهران، محدوده دروازه دولت رخ داده و نماینده مجلس که گفته می شود علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی است، پس از آن که به دلیل نداشتن برگ تردد از ورود خودرو او به خط ویژه اتوبوس ممانعت شده، طبق گفته سرباز وظیفه راهور و تایید مردم حاضر در صحنه، به او سیلی زده است.

این سرباز وظیفه به نام حامد اکبری می‌گوید: «من مأمور به شیفت تقاطع دروازه دولت هستم که راننده یک نماینده مجلس که بدون مجوز تردد در مسیر ویژه، قصد ورود به این مسیر را داشت به من اهانت کرد و خود نماینده هم از خودرو پیاده شد و یک سیلی به صورت من نواخت. من از این اقدام نماینده مجلس چندین شاهد دارم و دوربین شهری هم از این صحنه فیلمبرداری کرده است.»

پس از این اقدام، تعدادی از مردم حاضر در محل، دور ماشین نماینده مجلس را گرفته و به شدت به حرکت زشت او واکنش نشان داده‌اند.

واکنش ناجا

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا در واکنش به انتشار خبری مبنی بر سیلی یکی از نمایندگان مجلس به مأمور وظیفه راهور در محدوده خط ویژه دروازه دولت پایتخت و بازتاب آن در فضای مجازی، اظهار کرد: سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه صیانت از حقوق پرسنل ناجا از دستورات اکید فرمانده ناجا است، افزود: اعتقاد و باور سردار اشتری همواره بر این است که سربازان را چون فرزندان خود بدانیم و در صیانت از شخصیت، کرامت و حق و حقوقشان لحظه‌ای درنگ نکنیم، ایشان بارها تاکید کرده‌اند که این جوانان، امانتی در دستان ما هستند بنا بر این اجازه نمی‌دهیم به ساحت مقدس سبزپوشان خدوم ناجا در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود.

سخنگوی ناجا تأکید کرد: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.

واکنش ستاد کل نیروهای مسلح

امیر دریادار غلامرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح هم درباره ماجرای سیلی نماینده سبزوار در مجلس به سرباز راهور، گفته که ستادکل همه مسائل سربازان را دنبال می‌کند و این موضوع هم در دست پیگیری و بررسی از سوی ناجا می‌باشد و نیروی انتظامی به جد پیگیر مسئله است.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر این که قطعا کوتاهی نخواهد شد، اما باید مسئله بررسی دقیق شود، گفت: ناجا به‌جد پیگیر موضوع است و ما هم به همه مطالبات سربازان ورود می‌کنیم.

«قالیباف» دستور بررسی دقیق و برخورد بدون مسامحه داد

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به انتشار فیلم برخورد نامناسب نماینده مجلس با یک سرباز راهنمایی و رانندگی، در صفحه شخصی خود نوشت: «در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و ‎اولین مدافع حقوق آنهاست. در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی وبرخورد قانونی خواهد کرد».

 اظهار نظر رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم اعلام کرد که حادثۀ درگیری نماینده مجلس شورای اسلامی با مامور راهور در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی است.

رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تصریح کرد: این هیئت ادعاهای موجود را بررسی و در صورت صحت و سقم حادثه و احراز تقصیر، برخورد قانونی را انجام خواهد داد.

عنابستانی: سیلی نزدم

البته علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، سیلی زدن به صورت سرباز راهور را رد کرده و می گوید: سرباز راهور به راننده خودروی ما توهین کرد، بعد از این توهین، آن‌ها از پشت و جلو راه را به روی ما بستند و این باعث شد تا شلوغ شده و با حضور جمعیت، التهاب ایجاد شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما حتی از ماشین هم پیاده نشدیم، لذا اینکه گفته می‌شود، عنابستانی بر صورت سرباز پلیس راهور سیلی زده است، اصلاً صحت ندارد و در حال پیگیری موضوع از طریق سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی هستیم.

گفتنی است، کلیپ اصلی به دلیل این که برخی الفاظ نامناسب در آن رد و بدل شده است، ضمیمه خبر نشده و تنها قسمتی از آن منتشر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    خدایا شکرت .اینهم شد نماینده ؟ این می خواهد قانون بنویسد واز حقوق ملت دفاع کند ؟ خدایا این چه مصیبتی است که گرفتار شدیم /
  • محمدی IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    پلیس اعلام کرده که این نماینده مجلس مجوز تردد در خط ویژه را نداشته است. او با پاگذاشتن بر روی قانون می خواسته از خط ویژه اتوبوس عبور کند که سرباز عزیز وظیفه شناس مانع شده و مردم هم نظاره گر این وضعیت و نقض قانون بوده اند. قانونگذاری که خودش قانون را رعایت نکند، صلاحیت هیچ مسئولیتی در نظام اسلامی را ندارد. بی قانونی از هیچ فردی به ویژه مسئولان و صد البته کسی که خودش قانونگذار است، پذیرفتنی نیست. سریعا باید از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کند.
  • عبداللهی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    قانون شکنی توی روز روشن و جلوی چشم مردم. چه طوره می خواسته بدون مجوز وارد خط ویژه اتوبوس بشه. این چه قانون گذاریه که خودش قانون رو زیرپا له می کنه؟!!!!!!!! مگه میشه قانون شکنی بکنی و سیلی هم به سربازی که به وظیفش عمل کرده، بزنی؟!!!!!. باید طوری با این نماینده قانون شکن برخورد بشه که درس عبرتی برای دیگران باشه.