سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
طلبه شهید

حوزه/ پدرش به او گفت: محمود جان! اگر جبهه سهمیه‌ای هم باشد تو به‌اندازه سهم خودت خدمت کرده‌ای و دیگر کافی است، پاسخ داد: جبهه سهمیه‌ای نیست، تا این جهاد بزرگ پابرجاست همه وظیفه داریم که در آن شرکت کنیم...

خبرگزاری حوزه، | مناطق جنگی را مکانی مناسب برای خودسازی می‌دانست و در این رابطه خطاب به پدرها و مادرها نوشت: «بگذارید این جوان‌هایتان به جبهه بروند تا در این دشت پهناور با نفس اماره خود مبارزه کنند که جوان‌های شما برای ساخته‌شدن به جبهه احتیاج دارند.»

تولد و تحصیل

طلبه شهید محمود حیدری سال ۱۳۴۷ش در کتابخونه (اسلام‌آباد برخوار) و میان خانواده‌ای متدین به دنیا آمد، پس از تحصیلات کلاسیک به تحصیل در حوزه علمیه گرایش پیدا کرد و از طلاب مدرسه امام صادق(ع) اصفهان گردید.

انقلابی گری

در ایام جنگ تحمیلی در والفجر ۸ شرکت کرد و از ناحیه سر و کمر مجروح شد. پس از بهبودی نسبی عازم کربلای ۴ شد و از آن عملیات هم با سر و پایی مجروح به خانه آمد. برای بار سوم که به منطقه می‌رفت در جواب پدرش که به او گفت: محمود جان! اگر جبهه سهمیه‌ای هم باشد تو به‌اندازه سهم خودت خدمت کرده‌ای و دیگر کافی است، پاسخ داد: جبهه سهمیه‌ای نیست، تا این جهاد بزرگ پابرجاست همه وظیفه داریم که در آن شرکت کنیم...)

پاداش عظیم

این طلبه مجاهد در اواخر سال ۶۵ش و در حدود ۱۸ سالگی در عملیات بزرگ کربلای پنج شرکت کرد که به شهادت رسید و پاداش عظیمی چون ملاقات خداوند را جایزه گرفت.

پیکر پاکش در گلزار شهدای زادگاهش دفن شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha