پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: تعصب، نفرت و افراط گرایی به هر شکلی که باشد نه فقط قابل قبول نیست بلکه از موارد جدی نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر نیز محسوب می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان گفت: همانطور که رئیس جمهور تازه انتخاب شده آمریکا بسیاری از دستورات رئیس افراطی سابق آمریکا را لغو کرده است، باید در سایر اقدامات ظالمانه آمریکا نیز تجدیدنظر کند. تعصب، نفرت و افراط گرایی به هر شکلی که باشد نه فقط قابل قبول نیست بلکه از موارد جدی نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر نیز محسوب می شود. تحریم های ایالات متحده به نهاد مذهبی، رفاهی، آموزشی و اجتماعی وابسته به حرم امام رضا (ع) نشانگر همان تعصب و نفرت است که عمل بسیار زشت و مذموم است که فوراً برداشته شود.

وی این اظهارات را ضمن محکوم کردن تحریم های اخیر اعمال شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا علیه شخصیت های علمی و خیریه‌ های ایرانی، از جمله نام آستان قدس رضوی و متولی آن حجت الاسلام مسلمین احمد مروی بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساجد علی نقوی افزود: رئیس سابق ایالات متحده و همکارانش احساسات میلیون ها محب اهل بیت جهان را جریحه دار کرده است. چنین اقدامی فقط باعث افزایش نفرت از ایالات متحده می شود زیرا این کار غیرقانونی و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

وی در ادامه گفت: داستان طولانی از خدمات مذهبی، رفاهی، آموزشی و اجتماعی نهاد وابسته به آستان امام رضا (ع) وجود دارد که نعمتی برای مردم به شمار می رود اما به دلیل نفرت و تعصب آمریکا، این اماکن مقدس و نهادهای مورد تحریم قرار گرفت ولی در صورت ادامه این نگرش، واقعیت ایالات متحده از قبل بیشتر آشکار خواهد شد که به هیچ ملیتی اهمیت نمی دهد و خیرخواه کسی نیست.

‌ وی گفت: بنابراین، جو بایدن، رئیس جدید آمریکا، همانطور که بسیاری از سیاست ها و اقدامات ترامپ را محکوم و لغو کرده است، باید با قوانین غیرقانونی و غیراخلاقی بین المللی اعمال شده بر چنین نهادهای رفاهی، آموزشی و اجتماعی مخالفت و آن را لغو کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha