جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار مسئولان مختلف با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دو کلیدواژه استقلال و آزادی به‌عنوان دو پیشوند انقلاب و جمهوری اسلامی دو مطالبه تاریخی ملت ایران بود که در عصر انقلاب با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تجلی پیدا کرد تا آنجا که می‌توان گفت بزرگ‌ترین موهبت انقلاب و میراث حضرت امام خمینی (ره) استقلال و آزادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشستی با شماری از مسئولان استانی، با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تبیین کلیدواژه های انقلاب اسلامی پرداخت.

وی اظهار کرد: در کنار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، واژه مردم‌سالاری دینی از اصطلاحاتی بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آن را برای ساخت جمهوری اسلامی از طریق مشارکت و انتخاب عمومی و البته با سازوکار قانونی مشخص، به کار برده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: شاید یکی از مهم‌ترین گزاره‌ها در این حوزه، جمله کلیدی «میزان، رأی ملت است» باشد که چراغ راه تثبیت و تحقق جمهوری اسلامی واقعی است.

وی افزود: همچنین دو کلیدواژه استقلال و آزادی به‌عنوان دو پیشوند انقلاب و جمهوری اسلامی دو مطالبه تاریخی ملت ایران بود که در عصر انقلاب با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تجلی پیدا کرد تا آنجا که می‌توان گفت بزرگ‌ترین موهبت انقلاب و میراث حضرت امام خمینی (ره) استقلال و آزادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: یکی دیگر از این اصطلاحات راهبردی در ساحت سیاسی عبارت وحدت کلمه بود؛ زیرا امام خمینی (ره) یکی از مهم‌ترین عناصر پیروزی انقلاب را در وحدت کلمه می‌دانستند و می‌فرمودند: باید همه این رمز را بفهمند که وحدت کلمه رمز پیروزی است و این رمز را از دست ندهیم و خدای نخواسته شیاطین بین صفوف شما تفرقه نیندازند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم کراراً بر حفظ وحدت کلمه تأکید کرده و فرموده‌اند: «وحدت کلمه را حفظ کنید. مبادا کسانی با زبان‌هایی بدون قصد و غرض سوئی فقط به علت اشتباه و به خاطر این‌که مصلحت را نمی‌فهمند و نمی‌دانند که چه بگویند، چیزهایی بگویند که مردم را دلسرد کنند. متأسفانه گاهی در گوشه و کنار دیده می‌شود که بعضی مصلحت خود و مصلحت انقلاب و ملت را نمی‌فهمند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه از دیگر کلید واژگان انقلاب در کلام رهبران حکیم انقلاب اسلامی «نظام سلطه» است، افزود: امام خامنه‌ای در این خصوص می‌فرمایند: «نظام سلطه که تعبیری است که ما وارد قاموس سیاسی کردیم، یعنی نظام جبّاران، نظامی که در رأس اداره آن جبّاران‌اند و دنیا را تقسیم می‌کنند به دو قسمت؛ یک قسمت سلطه‌گران‌اند، یک قسمت سلطه پذیرانند و سوّمی هم ندارد، مستقل وجود ندارد؛ نظام سلطه اساساً ضد آزادی و عدالت است».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha