سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جشنواره مجازی رهوا

حوزه/ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با همکاری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان، جشنواره دانشجویی «رهوا» را با موضوع مهارت‌های زندگی دانشجویی از اول بهمن ماه، در سه مرحله برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی جشنواره دانشجویی «رهوا» را با موضوع مهارت‌های زندگی دانشجویی در سه مرحله از بهمن تا خرداد ۹۹ برگزار می‌کند.

این جشنواره دانشجویی مجازی از اول بهمن و با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی آغاز به کار نموده و در این عرصه، به موضوعات و چالش‌های روز دانشجویان می‌پردازد که عملا نمونه روشن از ایده نو جوانان دانشجو است که اجرای آن به سبب تجارب موفق گذشته به نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شده است.

نام جشنواره، برگرفته از واژه قرآنی «رهوا» و به معنای راهی است که خداوند در رود نیل برای نجات قوم حضرت موسی (ع) از دست فرعونیان باز کرده و امید است چنان که «رهوا» سبب نجات بنی اسرائیل از آسیب فرعونیان شد، این جشنواره نیز نجات بخش جوانان از آسیب‌های فضای پرهجمه مجازی بوده و سکویی برای حرکت‌های گسترده دانشجویی در فضای دانشگاه‌ها باشد.

 در شرایط موجود به دلیل چالش‌های روزافزون اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی، اغلب جوانان نسبت به اشتغال، تحصیل و ازدواج، ذهنیت مثبتی ندارند و متأسفانه این ذهنیت با شیوع کرونا تقویت شده است که در همین راستا، برپایی جشنواره مجازی رهوا سبب شده است تا جوانان با کسب مهارت‌ها و آگاهی‌های لازم، بتوانند در این عرصه پا بگذارند.

جشنواره رهوا پس از دو ماه برگزاری جلسات با اساتید و احصا آراء و نظرات اندیشمندانه آنان، در پنج بخش و ۲۷ رشته برنامه ریزی شده و فراتر از آموزش‌های ارائه شده در طرح همسفر تا بهشت، افزون بر سبک ازدواج و زندگی، به مهارت‌های مربوط به رشد فردی و اجتماعی، اشتغالزایی و کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های مختلف نیز می‌پردازد.

این جشنواره از بهمن ماه ۹۹ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ویژه دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی و دانش آموختگانی که کمتر از یک سال از اتمام تحصیلشان می‌گذرد (اعم از مجرد و متأهل)، برگزار می‌شود.

همچنین در مجموع ۸۰ میلیون جایزه نقدی برای ۸۰ برنده جشنواره در نظر گرفته شده که از این میان، هشت برنده نیز به نام امام هشتم به صورت مردمی و ۱۵ برنده نیز به قید قرعه از میان کسانی که حداقل امتیاز را کسب کرده باشند، انتخاب می‌شوند.

شایان ذکر است؛ علاقه‌مندان و مخاطبان ارجمند می توانند تا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، به سایت rahvaa.ir مراجعه یا با دبیرخانه جشنواره به شماره‌های ۰۵۱۳۸۴۵۱۵۲۷ و ۰۹۱۵۷۵۸۳۶۰ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha