سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: قرارگاه شهید هاشمی باید به دنبال تولید و توسعه گروه‌های جهادی در سراسر استان از طریق تربیت و شناسایی مدیران جهادی و پا به کار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار اعضای قرارگاه مردمی شهید حمید هاشمی، با بیان اینکه در انجام چنین فعالیت‌هایی باید از موازی کاری جلوگیری شود، اظهار داشت: به جهت موفقیت در مسیر فعالیت گروه‌های جهادی، لازم است هم افزایی در بین این مجموعه‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط قرارگاه مردمی شهید هاشمی در مناطق حاشیه‌ای شهر، یادآور شد: ایجاد شغل و حمایت از مشاغل در مناطق حاشیه‌ای و محروم یکی از اهداف بنیاد برکت است و لذا خوب است تا قراردادی بین این قرارگاه و دیگر قرارگاه‌های همسو با بنیاد برکت منعقد شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از مشکلات قرارگاه‌های مردمی، نبود مکان و محل استقرار ثابت است، گفت: یکی از راه‌های برطرف شدن این مشکل، استفاده از ظرفیت حسینیه‌هایی است که کمتر از آن استفاده می‌شود و حتی می‌توان در آن کارگاه‌های کوچکی نیز در زمینه تولید دایر کرد.

وی، خواستار توسعه این حرکت جهادی در سراسر استان شد و مطرح کرد: اعضای قرارگاه مردمی شهید هاشمی باید به دنبال توسعه گروه‌های جهادی در سراسر استان از طریق تربیت و شناسایی مدیران جهادی و پا به کار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: نباید به این حد راضی شوید و با توسعه فعالیت‌های خود و داشتن دیدی فراتر از این حد، برای گسترش این مجموعه با جدیت فعالیت کنید.

وی راه موفقیت در عرصه تولیدات را توجه به بازار و نیاز بازار عنوان کرد و گفت: در صورتی می‌توان انتظار داشت که این فعالیت‌ها توسعه پیدا کند که در عرصه بازار و فراهم کردن شرایط و نیاز بازار اقدامات لازم و فعالیت های تحقیقاتی صورت پذیرد.

ایحاد ۲هزار شغل توسط قرارگاه شهید هاشمی در محلات حاشیه شهر و آسیب‌پذیر

در ابتدای جلسه، صادق نظری مسئول قرارگاه مردمی شهید حمید هاشمی با بیان این‌که این مجموعه کاملا مردمی است، گفت: قرارگاه شهید هاشمی همدان دارای چندین کارگروه مختلف بوده که با هدف پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی و به طور ویژه در حوزه اعتیاد به صورت رایگان در سطح استان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به این‌که محوریت اصلی فعالیت‌های این مجموعه، اشتغال زایی برای افراد آسیب پذیر است افزود: کارگروه اشتغال قرارگاه در قالب ۹ کارگاه در رشته‌هایی همچون میناکاری، خیاطی، چرم دوزی، بسته‌بندی قطعات کشاورزی، برای خانواده‌های بی‌سرپرست، بدسرپرست و خودسرپرست در سطح شهر همدان در حال فعالیت است.

نظری با اشاره به این‌که عمده فعالیت‌های این مجموعه در محلات حاشیه و آسیب‌پذیر شهر است، گفت: قرارگاه شهید هاشمی، در حوزه اشتغال موفق به اشتغال ۲ هزار نفر شده است که این مهم به صورت تجربی و غیر آکادمیک بوده است، این در حالی است که این مجموعه هنوز ۹۹۰ فضای خالی برای اشتغال افراد به صورت آکادمیک، علمی و تخصصی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدامیرحسینی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    نظرمن‌خیلی‌عالی‌است‌وهوای‌جوانان‌وبیشتردارن‌واقعلا‌دست‌حاج‌آقادردنکنه