شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علیرضا نخعی پور

حوزه/ محبت استاد را باید در کنار تأکید بر زانو زدن شاگرد در محضر استاد دید! و این دو، عوامل رشد انسان می‌شوند. و به حق تا کسی در برابر استادی محبوب و متواضع زانوی ادب نزده باشد، چیزی نصیبش نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام علیرضا نخعی‌پور تصاویری از گفتگوی مکتوب‌ با استادش(حجت‌الاسلام دهنوی) در شبکه‌های اجتماعی را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده و نوشته است:

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد در تربیت اسلامی تاکید فراوان بر وجود محبت بین مربی و متربی است. البته محبت لاجرم تواضع را هم با خود همراه دارد! اصولا هرچه درجه محبت و تواضع یک استاد بالاتر، اثر تربیتی او نیز عمیق‌تر! و هرچه این ویژگی کمتر، آثار مربی نیز کم رنگ‌تر و حتی بی اثرتر!

محبت استاد را باید در کنار تأکید بر زانو زدن شاگرد در محضر استاد دید! و این دو، عوامل رشد انسان می‌شوند. و به حق تا کسی در برابر استادی محبوب و متواضع زانوی ادب نزده باشد، چیزی نصیبش نخواهد شد...

تصاویر فوق صرفا نشان دهنده‌ عامل اول است! محبت و تواضع بیش از حد استاد دهنوی عزیز که با عنایت به بخشی از گفتگوی مجملِ بنده با ایشان می‌توان خود، حدیث مفصّلِ کرامت شخصیتی و فرهیختگی آمیخته با تواضع‌شان را خواند!

هماهنگی برای وبینار خانواده و قبول زحمت استاد، با ادبیاتی سراسر محبت و فروتنی...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha