شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجدی در میانمار در دوران کرونا، به نیازمندان غذارسانی می‌کند

حوزه/ مسجدی در میانمار در دوران شیوع ویروس کرونا غذای رایگان به مردم می‌دهد و از همه اقشار و پیروان ادیان مختلف استقبال می‌کند. آن‌ها می‌گویند که هنگام غذادهی به مردم از دین و مذهب آن‌ها نمی‌پرسند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از vice، در یک نمایش نادر از هماهنگی بین ادیان در میانمار با اکثریت بودایی، یک مسجد در میانمار، حال پخت و پز و وعده‌های غذایی رایگان به نیازمندان از آیین های مختلف است ، زیرا شیوع بیماری باعث شده که اقتصاد یکی از فقیرترین کشورهای آسیا  یعنی میانمار بهم بریزد.

اعضای مسجد جامعه نیوآی در یانگون در میانمار کمک‌های مالی از جامعه اسلامی را جمع آوری کرده و هم اکنون به طور روزانه وعده‌های غذایی از پیش بسته‌بندی شده را به مراکز قرنطینه کرونا، بیمارستان‌ها و افراد نیازمندی که بیکار شده‌اند ارائه می‌دهند.

این وعده های غذایی در ابتدا برای کمک به مسلمانان در قرنطینه تهیه شده بود که به محصولات حلال دسترسی نداشتند، اما با آغاز موج دوم شیوع کرونا ، میانمار دچار بحران شد و تجارت و معیشتها را از بین برد ، و این مسئله تغییراتی را در عملکرد مسجدی‌ها به وجود آورد.

اعضای مسجد خیلی زود متوجه شدند که باید به افراد مختلفی که با بیکاری ، گرسنگی و ناامنی روبرو هستند کمک‌رسانی کنند.

زاو مین لات ، متولی مسجد یانگون، دراین باره به خبرنگاران گفت:  ما هرگز وقتی مردم از ما کمک می خواهند ایمان و اعتقاد آنها را نمی پرسیم.

گفتنی است ویروس کرونا تاکنون جان بیش از سه هزار نفر را در میانمار گرفته و حداقل ۵۰۰ مورد ابتلای روزانه سیستم بهداشتی این کشور را که در طول دهه‌ها حاکمیت نظامی نادیده گرفته شده ، را فلج کرده است. اما این شیوع همچنین به ایجاد یک منبع وحدت کمک کرده و حداقل در یانگون، جایی که مساجد ، کلیساها ، معابد هندو و یک کنیسه در خیابان‌های مرکز شهر قرار دارند، مردم به همدیگر کمک می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha