سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ در بحث آموزش باید به این نکته توجه شود که اولویت آموزش با مدیران و معاونان تهذیب و اساتید عضو شورای تهذیب است و در این عرصه باید الگوهای موفق معرفی شوند و افراد با تجربه های مختلف مواجه گردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری در جلسه فعالیت های معاونت تهذیب و تربیت که صبح امروز در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد گفت: اگر بخواهیم کار موثری انجام دهیم بهتر آن است که بسیج عمومی به پا کنیم و از توان بیرونی استفاده نماییم، چرا که با امکانات فردی نمی توان حرکت بزرگی در مقیاس کشوری انجام داد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: باید بدانیم که برای مأموریت خود از ظرفیت طلاب  استفاده کنیم و افراد را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که در راستای رسالت های تهذیبی گام بردارند.
 

وی به ساماندهی مراکز مختلف در این زمینه اشاره کرد و گفت: توده مردم، خانواده ها، پرسنل حوزه، مدارس و طلاب باید در این زمینه ساماندهی شوند.
 

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری تاکید کرد: مدارس باید در بحث تهذیب و اخلاق مستقل باشند و بتوانند مدیران و معاونان تهذیب و اساتید، در نقش دست های فعال معاونت تهذیب ایفای نقش کنند.

 معاون تهذیب حوزه های علمیه یادآور شد: در این راستا یکی از راه‌حل‌ها تشکیل شورای تهذیب و تربیت در مدارس است که شامل استاد مدیر، معاون آموزش، طلاب، مشاور و کارشناس مدعو می تواند باشد.
 وی به اهمیت امور تهذیبی و شورای تهذیب مدارس اشاره کرد و گفت: این شورا می تواند کانون خلاقیت در امور تهذیبی باشد و این گروه مباحثاتی سبب تضارب آرا و شکوفایی در مدارس می‌شود.
 

معاونت تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: شورای تهذیب، زمینه ای است که برنامه‌های دیگر بر روی آن استوار می شود و باید دانست که شورای تهذیب برنامه‌ای در عرض برنامه های دیگر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری یادآورشد: همراهی و همفکری، شور تربیتی ایجاد دغدغه تهذیب، آموزش و تربیت نیرو از ویژگی‌های برجسته شورای تهذیب است.

وی در ادامه افزود: در بحث آموزش باید به این نکته توجه شود که اولویت آموزش با مدیران و معاونان تهذیب و اساتید عضو شورای تهذیب است و در این عرصه باید الگوهای موفق معرفی شوند و افراد با تجربه های مختلف مواجه گردند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد: تربیت نیروی جدید اعم از مدیر، معاون تهذیب و استاد مهذب با روحیه تربیتی و استاد اخلاق از اولویت‌های معاونت تحصیلی به شمار می‌رود.


وی گفت: در بحث پیوند  باید ارتباط و پیوندی بین مدیران و طلاب برقرار کنیم و به جای آن که به نحو استعلایی برنامه اجرا کنیم، حلقه واسط خدمات و نیاز جامعه مخاطب باشیم و تئوری پیوند را به جای مدیریت استعلایی ایجاد کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری خاطرنشان کرد: در گام نخست می بایست بدانیم که مدارس و طلاب چه نیازهایی دارند که می‌دانند چه نیازهایی دارند که از آن غافل هستند و مراکزی که این خدمات را ارائه می کنند شناسایی کرده و بر خدمات آن نظارت کنیم.

 وی افزود: لازمه توفیق در این زمینه آن است که خدمات و محصولات مورد نیاز را به صورت متنوع برای مخاطبان خود عرضه کنیم چرا که سلایق و ذائقه های مختلف در میان مخاطبان ما وجود دارد.


معاون تهذیب حوزه های علمیه تاکید کرد: در هر موضوعی لازم است که آن مسئله را با راه ها و عنوان های مختلف برای طلاب ارائه کنیم و این مسئله در موارد مختلف اعم از دروس اخلاق و طرح‌های مطالعاتی جریان دارد.

 حجت الاسلام  والمسلمین عالم زاده نوری در پایان به اهمیت پایش و ارزیابی عملکرد اشاره کرد و گفت: باید در مرحله پایانی دید که ارتقایی در طلاب پدید آمده و با یک شناسه تهذیبی تربیتی برای طلاب، اساتید، مدیران مدارس و استان‌ها می‌توان نسبت به ارتقای آنان نظر داد و بازخوردگیری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha