سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مرمت مسجد تاریخی در ترکیه دو ماه دیگر تمام می شود

حوزه/ به گفته مقامات مسئول، مسجد تاریخی گوزلکوی در استان تکیرداغ در ترکیه، که در حال مرمت و بازسازی با هزینه ۲.۴ میلیون لیره ترکیه است، تا دو ماه دیگر برای عبادت آماده خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از hurriyetdailynews، به گفته یک مقام مسئول ترکیه، مسجد تاریخی گوزلکوی در شهر شارکوی در استان تکیرداغ در ترکیه، در ماه مارس (دو ماه دیگر) برای عبادت آماده خواهد شد.

تقریباً ۲.۴ میلیون لیره ترکیه (۳۲۵۰۰۰ دلار) برای مرمت و بازسازی این مسجد تاریخی متعلق به دوران عثمانی هزینه شد که توسط شهرداری تکیرداغ تامین گردید.

با بررسی کارهای مرمت ، احمد هاج اوغلو ، رئیس اداره فرهنگ و گردشگری استان، گفت که روند مرمت در مسجد گوزلکوی ، یکی از اولین مساجد ساخته شده توسط امپراتوری عثمانی پس از تسخیر تراکیه ، به پایان رسیده است.

هاج اوغلو با اشاره به اینکه آنها معتقدند این مسجد در دهه ۱۴۰۰ ساخته شده است ، گفت: برای نخستین بار تعمیر و مرمت این مسجد ابتدا در سال ۱۷۰۸ انجام گرفته که می توان از روی کتیبه ای که بر روی دیوار آن نصب شده به این موضوع پی برد.

وی خاطرنشان کرد: کارهای لازم برای مسجد انجام گرفت، اما بار دیگر نیاز به مرمت بود که پس از سال ها با کمک و پشتیبانی شهرداری انجام گرفت.

حاج اوغلو افزود: این ساختمان طی دو ماه برای عبادت باز می شود.

این مسجد که با استقرار ترکان ساخته شده است ، دارای طرحی مستطیل طولی و سقفی چوبی است و از یک مناره تک بالکن در گوشه شمال شرقی تشکیل شده است. بخشی از ضلع های شرقی ، جنوبی و غربی مسجد توسط یک قبرستان احاطه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha