چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تجاری سازی

حوزه/ "مبانی تجاری سازی با تأکید بر علوم انسانی" عنوان کتابی است به قلم دکتر سید محمد باقر جعفری و دکتر مونا جامی پور به همت انتشارات دانشگاه حضرت معصومه(س) منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، "مبانی تجاری سازی با تأکید بر علوم انسانی" عنوان کتابی است به قلم دکتر سید محمد باقر جعفری و دکتر مونا جامی پور به همت انتشارات دانشگاه حضرت معصومه(س) منتشر شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: "تجاری سازی را می توان تبدیل یافته های جدید و ایده های پژوهشی به محصولات، خدمات و فناوری های قابل ارائه به بازار تعریف کرد. فعالیت های تجاری سازی دربرگیرنده کنش های مبتنی بر نیازهای بازار است که برای کسب سود می انجامد. در واقع می توان بیان کرد که بازاریابی و فرآیند تجاری سازی، مرحله نهایی فرآیند نوآوری را تشکیل می دهند که برای موفقیت هر ایده نوظهور، لازم است.

با وجود اهمیت تجاری سازی، در حوزه علوم انسانی و نوآوری های اجتماعی، ابداع فناوری، تولید محصول و دانش فنی به صورت کالا یا محصولی ملموس به طور گسترده، آن طور که در نوآوری های سخت و علوم طبیعی مشاهده می گردد، وجود ندارد. "

در بخش دیگری از پیشگفتار آمده است:" تجاری سازی در حوزه علوم انسانی، با چالش ها و تنگناهای بسیاری روبروست و نیازمند نقشه راه منسجمی برای گام برداشتن در این مسیر است. در کشور ایران، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، جزو ارکان برنامه چشم انداز بیست ساله می باشد و لازم است راهکارهای مؤثری در جهت توسعه اقتصاد دانایی محور پیدا کرد که یکی از مؤثرترین راهکارها، موفقیت در تجاری سازی نوآوری ها و دانش تولید شده در کشور می باشد. "

این گزارش می افزاید: کتاب یاد شده دارای شش فصل است که به ترتیب عناوین آن ها" پیش درآمدی بر تجاری سازی در حوزه علوم انسانی"، "نوآوری"، "کارآفرینی"، "تجاری سازی"، "تجاری سازی تحقیقات و نوآوری ها در حوزه علوم انسانی" و "رویکرد نظام یافته تجاری سازی در حوزه علوم انسانی" می باشد.

گفتنی است: این کتاب از طرح "مطالعه و طراحی مدل تجاری سازی اختراعات، نوآوری ها، ایده ها و خلاقیت ها" با کارفرمایی استانداری قم که توسط پردیس فارابی دانشگاه تهران انجام شده، استخراج گردیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha