جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی قمی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اگر ارزش‌هایی همچون سردار سلیمانی به جامعه معرفی شوند جوان مورد تأثیر قرار می‌گیرد و دولتمردان و حاکمان اگر جوانان مؤمن، انقلابی، عدالت‌خواه، عدالت محور و صادق بخواهند باید خودشان نیز به این ارزش‌ها پایبند باشند چون طبق روایت آحاد مردم از حاکمان خود الگو می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی طی سخنانی در شب رحلت حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و صحن‌ها پخش شد، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار چهار فرزند را تربیت کردند که در روز عاشورا برای رفتن به میدان شهادت از هم سبقت می‌گرفتند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نقش در تربیت فرزندان مربوط به والدین است که پدری همچون حضرت علی علیه‌السلام  و مادری همچون حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها می‌توانند این‌گونه فرزندانی را تربیت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی تأکید کرد: حضرت علی علیه‌السلام زمانی که قصد ازدواج می‌کنند خطاب به برادرشان عقیل توصیه نمودند همسری برایش در نظر بگیرد که بتواند مرد جنگی به دنیا بیاورد و صاحب شجاعت و شرافت باشد.

وی یادآور شد: در عظمت و بزرگی این بانوی با کرامت همین بس که در بعد از واقعه عاشورا وقتی جناب بشیر می‌خواست خبر شهادت فرزندان حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها را بدهد این بانو به دنبال خبر از سیدالشهدا بودند و اصلاً به دنبال اخبار شهادت اصحاب و فرزندان خود نبودند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: گفتن خبر شهادت فرزند به یک مادر شهید کار آسانی نیست آن‌هم به مادری همچون حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها که چهار فرزندشان شهید شده بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی اظهار داشت: حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها خود و فرزندانشان را فدای امام حسین علیه‌السلام کرده و برای این هدف از هیچ اقدامی کوتاهی نکردند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: فرزندان در کنار به ارث بردن از صفات ظاهری، صفات باطنی را از والدین به ارث خواهند برد و تمامی صفات والدین اعم از شجاعت و… به اولاد نیز منتقل می‌شود به همین خاطر حضرت عباس علیه‌السلام و دیگر برادرانشان ‌هم صفات ظاهری و هم صفات باطنی والدین را به ارث برده بودند.

وی افزود: اگر والدین فرزندان خوب، متدین، شجاع ، ایثارگر و… بخواهند یک وظایفی بر عهده آن‌ها وجود دارد و نقش والدین بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی یادآور شد: ضرورت دارد دختران و پسران جوان  کتبی همچون آیین همسر داری، آیین فرزند آوری، تربیت فرزند و… را مطالعه نمایند که بسیار مهم است و والدین باید به این موضوعات حساس و اصولی توجه جدی داشته باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: طولانی‌ترین نامه تربیتی و اخلاقی نهج‌البلاغه از میان ۷۹ نامه حضرت، ۳۱ نامه خطاب به امام حسن مجتبی علیه‌السلام است.

وی خاطرنشان کرد: عموم جوانان برای پذیرش حرف حق از ظرفیت و پذیرش وسیعی برخوردار هستند و باید والدین در وقت مناسب به تربیت فرزندان بپردازند قبل از اینکه گروه‌های انحرافی و باطل به سراغ جوانان بروند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی اظهار داشت: طبق روایت قلب جوان برای پذیرش حرف حق آماده‌تر است و باید فعالان عرصه تربیتی به سراغ جوانان بروند و نسل جوان را فراموش نکنند.

وی افزود: وقتی از انسان سن و سالی بگذر تعلقات دنیوی نیز بیشتر خواهد شد و امکان پذیرش حرف حق کاهش پیدا خواهد کرد به همین خاطر باید بر روی نسل جوان کارهای تربیتی و فرهنگی صورت بگیرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اغلب شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس به جبهه‌ها رفتند و درراه دفاع از اسلام و میهن و ارزش‌ها به شهادت رسیدند جوان هستند چون تعلقات دنیوی کمتری داشتند.

وی یادآور شد: جوانان تحت تأثیر جامعه و ارزش‌های حاکم بر جامعه هستند به همین خاطر باید مواظب باشیم فضای مجازی و رسانه‌ها چه چیزی تحویل جوان می‌دهد و باید مواظب بود که تأثیرات منفی بر روی جوانان نداشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی تأکید کرد: در دورانی که قرار داریم نقش والدین در تربیت فرزندان نسبت به گذشته به‌مراتب کمتر شده است و باید غفلت‌های به وجود آمده توسط والدین جبران شود.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: اگر ارزش‌هایی همچون سردار سلیمانی به جامعه معرفی شوند جوان مورد تأثیر قرار می‌گیرد و دولتمردان و حاکمان اگر جوانان مؤمن، انقلابی، عدالت‌خواه، عدالت محور و صادق بخواهند باید خودشان نیز به این ارزش‌ها پایبند باشند چون طبق روایت آحاد مردم از حاکمان خود الگو می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha