جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / برگزاری درس اخلاق در رسانه با حضور اصحاب رسانه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه در حوزه سیاستمداران توجه به ادب بسیار ضروری است، گفت: ورود به عرصه سیاست ورزی بدون ادب ورزی آسیب زا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق که با حضور جمعی از اصحاب رسانه‌ استان برگزار شد، با بیان اینکه ارزش انسان به هدف و ادب اوست، اظهار داشت: موضوع مهمی که امروز بیش از هر چیز دیگری به آن نیازمند هستیم بحث توجه به ادب است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه بشری از عدم شناخت صحیح از جوامع و تمدن‌ها نشات گرفته است، مطرح کرد: هر کالایی دارای ملاک و قیمتی است و انسان نیز از این قاعده مستثنا نیست، بنابراین انسان با قدرت انتخاب و اختیاری که در اختیار دارد می تواند قیمت وجودی خود را افزایش و یا کاهش دهد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این اختیار برگرفته از روح انسان و نفس ناطقه الهی اوست، خاطر نشان کرد: در مشاهده اجسام اطراف تفاوتی بین انسان و یا یک حیوان وجود ندارد، اما آنچه مهم است دیدن در ورایی است که توسط انسان اتفاق می افتد و این همان تفاوت در روح انسان و یک حیوان است.

وی با تاکید بر اینکه بشر در محضر الهی به ‌واسطه انتخاب‌های خود دارای قیمت‌های متفاوتی است، عنوان کرد: انسان نباید فراموش کند که ارزش و قیمت هر فردی دارای ارتباط مستقیم با آرامش او دارد، به بیان دیگر هر چه فرد آرامش بیشتری داشته باشد قیمت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اگر انسان ارزش‌گذاری مناسبی بر روی خود نداشته باشد، دچار تزلزل و لغزش می شود، اظهار کرد: اگر انسان به دنبال ثبات برای حرکت در مسیر درست و مستقیم باشد، باید توجه ویژه ای به این ارزش‌گذاری‌ها داشته باشد.

وی، خداوند را مفسر واقعی انسان برشمرد که می تواند قیمت واقعی انسان را مشخص کند و ابراز داشت: هدف و ادب از جمله ارزش‌های یک انسان و مورد تاکید خداوند است و لذا به همین دلیل پروردگار قبل از آنکه به پیامبر(ص) مسئولیتی بدهد اول ایشان را تأدیب کرد و سپس به او خلق عظیم عنایت کرد و دین امت را برای سیاست ورزی به حضرت محمد(ص) واگذار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه در حوزه مسئولان و سیاست مداران توجه به ادب بسیار ضروری است، خاطر نشان کرد: ورود به عرصه سیاست بدون ادب ورزی آسیب زا خواهد بود. البته در این منظور از ادب، ادب ورزی به معنای واقعی کلمه است، نه اکتفا کردن به ظواهر آن همچون اقامه نماز و روزه.

امام جمعه همدان با بیان اینکه توجه به نماز و روزه در جای خود لازم و ضروری است، گفت: آنچه حضرت ابوالفضل(ع) را به چنین جایگاهی بالایی در ادب رساند نیز به دلیل توجه حضرت به ادب ورزی کامل بود که این خصوصیات در مادر بزرگوار ایشان هم مشهود بود.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز زیست مؤدبانه را باید از مهم ترین نیازهای بشر بدانیم، مطرح کرد: متأسفانه گاهی از اوقات مسائلی به وجود می آید ضرورت توجه به ادب در جامعه را به خوبی نشان می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha