جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید

حوزه/ تمام تلاش ما این است که رویکرد جدید وزارت مبنی بر جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور را تسریع و تسهیل کنیم و بازدید ما از دانشگاه ادیان و مذاهب در همین راستا است. می‌کوشیم زیرساخت‌ها را بیش از پیش برای این امر آماده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر افشین آخوندزاده سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این دیدار گفت: ما کوشیده‌ایم از همان ابتدای آغاز جذب دانشجوی خارجی که بیشترین تعداد آن‌ها دانشجویان عراقی هستند، بهترین امکانات را برای دانشجویان فراهم آوریم و تعامل خود را با دانشجویان، وزارت علوم کشورمان و وزارت علوم عراق در بالاترین سطح خود داشته باشیم. به همین دلیل است که رایزن فرهنگی عراق در دیداری که از دانشگاه ادیان و مذاهب داشتند، اذعان کردند که ما از دانشکده رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب، فوق رضایت داریم.

وی افزود: همین رضایتی که از دانشگاه ادیان و مذاهب در میان دانشجویان عراقی ایجاد شده، به داخل عراق منتقل شده و دانشگاه ادیان و مذاهب را زبانزد آموزش عالی عراق ساخته است. همه این‌ها حاصل تعامل گسترده دانشگاه و ایجاد بستر مناسب برای رضایتمندی دانشجویان و وزارت علوم عراق است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ما شرط معدل در نظر گرفته‌ایم و در آموزش دروس و نگارش پایان‌نامه سخت‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد اما در عین حال هم‌چنان استقبال گسترده‌ای از تحصیل در این دانشگاه در میان اتباع عراقی شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب گفت: در جزیره قبرس که یک جزیره اختلافی بین ترکیه و یونان است، بیش از صد هزار دانشجوی خارجی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد، بیست هزار نفر ایرانی هستند. در حالی که کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیار بالاتری در جذب دانشجوی خارجی است که متأسفانه در حال حاضر تنها سی هزار دانشجوی خارجی در کشور ما مشغول به تحصیل هستند. باید با راه‌اندازی یک ستاد در آموزش عالی، شرایط تحصیل دانشجوی خارجی در کشور را تسهیل کرد. چراکه هزینه تحصیل در ایران کم‌تر و کیفیت آموزش، نسبت به کشورهای همسایه بلکه کشورهای دیگر، بالاتر است.

دکتر آخوندزاده نیز گفت: تمام تلاش ما این است که رویکرد جدید وزارت مبنی بر جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور را تسریع و تسهیل کنیم و بازدید ما از دانشگاه ادیان و مذاهب در همین راستا است. می‌کوشیم زیرساخت‌ها را بیش از پیش برای این امر آماده کنیم.

میهمانان سپس با حضور در معاونت فرهنگی و دانشجویی حضور یافته و در جلسه‌ای با حضور دکتر محمد انصاری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب درباره فعالیت‌های دفتر کنسولی وزارت علوم در دانشگاه ادیان و مذاهب و نحوه عملکرد آن و تعامل معاونت با اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بحث و تبادل نظر کردند.

در پایان این بازدید، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اهدای لوح دانشگاه از تلاش‌های سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha