جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسعود کاویانی سرپرست رادیو معارف

حوزه/ رادیو معارف در ایام دهه فجر سعی کرده ۲۵ عنوان برنامه در ۲۱۳ قسمت که ۹۴ ساعت یا ۵ هزار و ۷۰۰ دقیقه البته با ساختارها و روشهای متنوع و متعدد به صورت ترکیبی، مستند، گفتگویی و گفتار محور و خبری طراحی و ارائه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مسعودکاویانی در نشست خبری با موضوع تشریح ویژه برنامه های  رادیو معارف در دهه فجر که در محل این رادیو در قم برگزار شد، گفت: در این ۴۲ سالی که از انقلاب گذشته شاهد اتفاقات خوبی در کشور بودیم، ولی وقتی به عملکردها نگاه می کنیم می بینیم نسبت به رسالت های خود در قبال انقلاب و نظام عقب هستیم و افرادی هستند که هنوز نسبت به دستاوردهای انقلاب و فساد رژیم گذشته اطلاعات و آشنایی چندانی ندارند.

مدیر رادیو معارف با بیان این که امید است در گام دوم انقلاب با روش نوین برنامه سازی جدید بهتر بتوانیم دستاوردهای انقلاب و پلیدی ها و فساد رژیم گذشته را بر ملا و روشنگری کنیم، افزود: معتقدیم انقلاب ما با رویکرد دینی و بهره گیری از قرآن و عترت نه بزرگ به ظلم و ستم و بلکه بزرگ به دین مداری و استقلال و خودباور بود.

وی بیان داشت: معتقدیم تمسک به دین و مبانی ارزشی و الهی و بارهبری روحانی فقیه این انقلاب را نسبت به سایر انقلاب های دیگر ویژه کرده و حتی توانست شیوه حکومت مداری با تکیه بر مبانی دین و ولایت فقیه و مردمسالاری را در دنیا ارائه کند که خود نشان از خاص بودن این انقلاب است. همین امر باعث شده این انقلاب تا کنون تداوم داشته باشد و به مسیر و تعالی خود ادامه بدهد.

کاویانی با بیان این که تا کنون از هیچ کدام از شعار و آرمان های خود در انقلاب کوتاه نیامده ایم و در تداوم آن شعارها و... هستیم، به برنامه های این رادیو برای گرامیداشت ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به موضوع استقلال و کارآمدی نظام،این موضوع مورد نظر  و دقت برنامه ریزان و برنامه سازان این رادیو قرار گرفته است.

مدیر رادیو معارف با بیان این که کارآمدی مسئله مهمی در امر عزت مداری و استقلال و خنثی سازی تحریم های دشمنان است، اضافه کرد: اگر نظامی کارآمدی نباشد نمی تواند این چنین در جهان بدرخشد و حتی این کارآمدی و استقلال و عزت تبدیل به کالای ارزشمند شود.

وی بیان داشت: رادیو معارف در این ایام سعی کرده ۲۵ عنوان برنامه در ۲۱۳ قسمت که ۹۴ ساعت یا ۵ هزار و ۷۰۰ دقیقه البته با ساختارها و شیوه های متنوع و متعدد به صورت ترکیبی، مستند، گفتگویی و گفتار محور و خبری طراحی و ارائه کند.

کاویانی گفت: از جمله این موارد ویژه برنامه عطر بهاران به مدت ۱۰ روز از ساعت ۹و نیم تا ۱۱ به صورت زنده با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب با نگاه به استقلال و کارآمدی نظام و باحضور آیات اعرافی، سید احمد خاتمی، حجج اسلام والمسلمین مسعودی  و نجف لک زایی از رادیو معارف پخش خواهد شد.

مدیر رادیو معارف افزود:«افلاکیان» برنامه دیگر با معرفی شخصیتهای تراز انقلاب مانند شهید بهشتی، مطهری، مفتح، مدنی صدوقی، مرحوم آیات مؤمن و حضرت آیت الله گلپایگانی و... از رادیو برنامه و به صورت زنده هر شب ساعت ۲۲ پخش می شود.

وی بیان داشت: برنامه زنده مسابقه ای یار مهربان با عناوین رمان های انقلاب و اسلامی و در بهمن ماه با موضوع رمان اسماعیل و... دیگر برنامه ای است که در این برنامه ارائه می شود.

کاویانی برنامه هایی چون نقد و نظر با موضوع بررسی رویکرد و اندیشه انقلاب مرحوم آیت الله مصباح یزدی با حضور حجت الاسلام علی مصباح یزدی و چند نفر از کارشناسان و دانش آموختگان مؤسسه امام خمینی(ره) هر روز ساعت ۱۴و پنجاه دقیقه و روایت کتاب با محوریت ترور شهید احمد فقیهی با رویکرد نمایشی؛ باغ تماشایی با محوریت زندگی شهید سرلشگر فلاحی؛ برنامه خط پایان با موضوع بیانیه گام دوم و به نگاه به مصادیق  ذلت و عزت با نگاه به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب و قبل از آن به صورت مستند هر روز تا ۲۲ بهمن؛ برنامه معمار انقلاب؛ حدیث آفتاب با سخنرانی امامین انقلاب ساعت ۱۳ و شرح و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب؛ شعر و پیام انقلاب را از دیگر برنامه هایی دانست از رادیو معارف پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha