جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
چراغ سبز شورای اسلامی پنانگ، مالزی، به برپایی نمازها در مساجد

حوزه/ شورای اسلامی پنانگ در مالزی اجازه بازگشایی مساجد، مدارس اسلامی و نمازخانه‌ها و همچنین برگزاری نمازهای یومیه و نمازهای جمعه را منوط به تعداد محدود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی صادر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از malaymail، طبق حکمی که امروز چهارشنبه صادر شد، اعلام گردید که نماز جمعه و نمازهای واجب روزانه در تمام مساجد و مدارس اسلامی ایالت پنانگ در مالزی مجاز به اقامه نماز هستند، با این حال فقط تعداد معینی از جماعت مجاز به حضور هستند.

احمد زکی الدین عبدالرحمن ، رئیس شورای دینی اسلامی پنانگ ، گفت که شورا روز گذشته جلسه ویژه‌ای برگزار کرد و روش استاندارد عملیاتی را تعیین کرد که باید در خانه‌های عبادی مسلمانان رعایت شوند.

وی گفت: نمازهای واجب در تمام مساجد و مدارس اسلامی ایالت حداکثر با ۱۵ نفر مجاز است، در حالی که برای نماز جمعه ، ۱۲ تا ۴۵ نفر، بین ۱۵ تا ۷۰ سال ، و شامل اعضای کمیته مسجد و مدرسه اسلامی مذکور اجازه حضور دارند.

عبدالرحمن در ادامه خاطرنشان کرد که برای نماز تشییع جنازه در صورتی که علت مرگ ویروس کرونا نباشد، و مراسم در مسجد برگزار گردد، فقط حضور ۲۰ نفر مجاز است.

وی امروز در بیانیه ای گفت ، بازدید از قبر پس از دفن مجاز نیست.

جدا از این ، وی گفت  که مراسم‌هایی از جمله قرآن و دعاخوانی نیز در مساجد مجاز است اما در این فعالیت‌ها نباید بیش از ۱۵ نفر شرکت کنند.

وی افزود ، به غیر از این ، هیچ فعالیتی در مساجد تا اطلاع ثانوی مجاز نیست.

در همین حال ، وی برای مراسم‌های مربوط به جشن ازدواج نیز گفت ، این مراسم می‌تواند در دفتر مذهبی منطقه مربوطه برگزار شود ، اما تنها با حضور حداکثر ۱۰ نفر باید برگزار گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha