پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه اهواز در جمع طلاب خوزستانی

حوزه/ عزل و انتصابات، دست نماینده ولی فقیه نیست و مطابق با مأموریت های محوله فعالیت می کنیم؛ قانون اساسی وظایف را مشخص کرده و باید بر اساس آن کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در جلسه طلاب و فضلای خوزستانی مقیم حوزه علمیه قم که شب گذشته در مسجد امام صادق (ع) خیابان ۱۹ دی قم  برگزار شد، اظهار داشت: قوای ظاهری و باطنی انسان باید تسلیم فرمان خدا و اهل بیت (ع) باشد و تا انسان پاک و مطهر نشود، محال است توفیق همراهی با مطهرین را پیدا کند.

وی ابراز داشت: انسان باید به مقام بندگی راه پیدا کند و این مقام، کمالی است که اگر انسان می خواهد به این مقام برسد، باید برای آن تلاش نماید.

امام جمعه اهواز با اشاره به راه های رسیدن به مقام بندگی و عبودیت، خاطرنشان ساخت: «تسلیم محض در برابر خدای متعال»، «تصدیق»، «وفا» و «نصیحت» چهار راه رسیدن به مقام عبودیت است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در بخش دوم از سخنان خود تصریح کرد: امروز باید نگاه کنیم که رهبر معظم انقلاب چه می فرمایند و باید مطابق با نظر ایشان عمل نماییم؛ در حال حاضر جنگ تمام عیار در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده و باید با تمام هستی خود به میدان آمده و در اختیار ولی الله الاعظم، امام زمان (عج) و نائب ایشان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان داشت: در تاریخ پس از انقلاب، هر زمانی که ما تسلیم فرامین امامین انقلاب بودیم، در آن مرحله موفق بوده ایم و هرجا مطابق با نظر آنان کار نکردیم، عقب افتادیم و موفقیتی نداشتیم و مصداق های بسیاری برای این سخن وجود دارد.

وی اظهار داشت: ما قائل به عصمت امامین انقلاب نیستیم؛ اما امروز علم انقلاب به دست رهبر معظم انقلاب است و حضرت حجت به ایشان نظر دارند و کمک خواهند کرد و باید مطابق با نظر ایشان به پیش رفت.

امام جمعه اهواز در بخش سوم از سخنان خود به برخی از سؤالات طلاب پاسخ داد و ابراز داشت: عزل و انتصابات دست نماینده ولی فقیه نیست و مطابق با مأموریت های محوله فعالیت می کنیم؛ قانون اساسی وظایف را مشخص کرده و باید بر اساس آن کار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطرنشان ساخت: اگر مسئولی ضعیف عمل می کند، در درجه اول به مردم بر می گردد؛ چراکه این مردم هستند که رأی داده و این افراد را سرکار می آورند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تصریح کرد: رسالت طلاب برای روشنگری بسیار مهم است که در منابر باید به این مسائل پرداخته و مردم را روشن نمایند تا انتخابی درست داشته باشند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب، بیان داشت: بانک جامع اطلاعات روحانیون در استان خوزستان وجود دارد و مطابق با آن برنامه ریزی داریم؛ البته یقینا از تمام ظرفیت ها باخبر نیستیم؛ اما برای شناخت بیشتر آن تلاش می کنیم.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: در هر هفته بعد از نمازجمعه میز خدمت در محل نمازجمعه برپا بوده و مردم مستقیما با مسئولین صحبت کرده و مشکلات خود را مطرح می کنند و گاهی تا ۲۵ میز از مسئولین مختلف در نمازجمعه برپا می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ابراز داشت: به دنبال آن هستیم که طرح های گوناگون متناسب با توان مالی و جسمی هر فرد آماده نماییم تا بتوانیم مشکل اشتغال افراد را حل نماییم؛ امروز قریب به ۱۵۰ طرح آماده شده تا متناسب با توان ها بتوانیم به اشتغال مردم کمک نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد خاطرنشان ساخت: امروز ۸۰ کارگروه در سطح استان راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم با دستیابی به راهکارها از مشکلات گوناگون در سطح استان بکاهیم.

وی تصریح کرد: یکی از مباحث مطرح شده این است که افراد غیربومی در سطح استان مشغول به کار هستند که البته بخش کوچکی از آن درست است؛ اما به شرکت ها و کارخانه های گوناگون بسیاری در استان خوزستان رفته و چنین مسئله ای را ندیده ام.

امام جمعه اهواز بیان داشت: به دنبال آن هستیم میز خدمتی که در نمازجمعه اهواز راه اندازی کرده ایم را در تمام نمازجمعه های سطح استان فعال کرده و ان شاءالله در سطح کشور نیز به اجرا خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار داشت: ما نیازمند حضور طلاب و فضلا در سطح استان هستیم و به عنوان مثال برای استاد حوزه علمیه ۱۰۰ نفر ظرفیت داشتیم؛ اما ۳۰ نفر ثبت نام کردند و باید هجرت از قم به استان صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به موضوع انتخاب امامان جمعه شهرستان های استان اشاره کرد و ابراز داشت: نماینده ولی فقیه در انتخاب و عزل امام جمعه دخالتی ندارد؛ ولی پیشنهاد داده و نظر خود را اعلام می کنیم که پس از نظر و پیشنهاد، باید فرآیند جذب آن شخص در استان و سپس در تهران انجام بپذیرد تا بتواند مشغول به فعالیت شود.

وی خاطرنشان ساخت: به دنبال استفاده از ظرفیت بیشتر نمایندگان مردم شهرستان های استان در مجلس شورای اسلامی هستیم و جلساتی با آنان داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha