شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام خامنه ای و آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ آیت الله مصباح در همه میدان ها حضور انقلابی داشت و زبان گویا در اظهار حق و دفاع از انقلاب و ولایت بود.

به گزارش خبرنگار حوزه از  یزد، حجت الاسلام مرتضی برزگر،  در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد، یاد و خاطره آیت الله مصباح را گرامی داشت و گفت: آیت الله مصباح(ره) به عمار انقلاب مشهور شدند و چه خوب رسالتشان را در این زمینه انجام دادند و به راستی که یک چراغ و یک سراج است برای کسانی که می‌خواهند در صراط انقلاب، مسیر را ادامه دهند.

وی با بیان این مطلب که آیت الله مصباح، عقبه تئوریک نظام بودند، ادامه داد: ایشان جایگزین علامه طباطبایی و شهید مطهری در زمان ما و از برکات خدا بر حوزه ها و جوانان بودند. آیت الله مصباح عالم ربانی، فقیه، حکیم، مجاهد، متفکر، روشنفکر برجسته در مسائل دینی و تولید اندیشه دینی بودند.

حجت الاسلام برزگر در توضیح جایگاه علمی آیت الله مصباح گفت: ایشان کسی بودند که با مناظره هایی که با احسان طبری، رئیس حزب توده و لیدرحزب مجاهدین خلق داشتند باعث مسلمان شدن او شدند. مهاجرانی و امثال سروش جرأت نکردند پیشنهاد مناظره آیت الله مصباح را به صورت زنده از تلویزیون بپذیرند و هر بار با شگرد های مختلف و جنگ های رسانه ای از زیر بار این مناظره در رفتند.

وی با بیان این که  مبارزات ایشان با رژیم طاغوت و حمایت از امام در اسناد انقلاب ثبت و ضبط است، اظهار کرد: در زمانی که رژیم طاغوت مخالفان خودش را زندانی و اعدام می کرد و انتشار نشریه علیه شخص شاه حکم اعدام فرد منتشر کننده را داشت، آیت الله مصباح یزدی به این اقدام شجاعانه دست زدند. همچنین بیانیه جامعه مدرسین قم در آن زمان که براندازی رژیم طاغوت هدف اصلی جامعه مدرسین بیان شده بود، به دست آیت الله مصباح نوشته شد و این موجب شد که نیروهای رژیم شاه به دنبال دستگیری ایشان باشند.

حجت الاسلام برزگر، ولایت مداری آیت الله مصباح یزدی را الگو دانست و گفت: ولایتمداری از ویژگی های آیت‌الله مصباح بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha