جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راه اندازی پناهگاه برای زنان مسلمان در انتاریو

حوزه/ گروه مسلمان در انتاریوی کانادا پناهگاه جدید «خانه سکینه» را راه اندازی کرد. زنان مسلمانی که در دوران شیوع کرونا و فصل زمستان بی‌پناه مانده‌اند می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک گروه مسلمان کانادایی در انتاریو، پناهگاه جدیدی  برای زنان و کودکان مسلمان راه اندازی کرده است که در دوران شیوع کرونا و فصل زمستان به دلایل مختلف از جمله خشونت‌های خانگی و اسلام‌هراسی جایی برای ماندن ندارند.

موسسه «خانه سکینه» در می سیساگا ، که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد، در حال حاضر این مسکن انتقالی را اداره می‌کند و از زنان مسلمان و فرزندان آن‌ها در تورنتو ، میسیساگا ، برامپتون و اوتاوا پشتیبانی می‌کند.

زینا چودری، مدیر عامل و بنیانگذار  گفت که این اقدام پس از دریافت تماس از سوی زنان نیازمند به پناهگاه انجام گرفت.

چودری گفت که بسیاری زنان مسلمان می‌گویند که جایی برای رفتن ندارند. آن‌ها در پناهگاه‌های معمولی احساس راحتی نمی‌کنند. از نماز و روضه گرفتن آن‌ها در این پناهگاه‌ها حمایت نمی‌شود. آن‌ها نمی‌توانند در ماه رمضان روزه بگیرند یا پیش از طلوع آفتاب یا بعد از غروب خورشید سحری و افطاری دریافت کنند.

وی افزود: موارد مختلف و مشکلات زیادی وجود دارند و نیاز به یک پناهگاه مخصوص بانوان مسلمان بسیار زیاد بود.

خانه جدید در محله دانشگاه وسترن لندن تا ماه مارس حداکثر ۱۴ زن و فرزندان آن‌ها را در خود جای خواهد داد.

چودری گفت: تخصص ما در ارائه خدماتی است که از نظر مذهبی و فرهنگی به نیازهای زنان و کودکان مسلمان حساس باشد. این سازمان همچنین به زنان در زمینه درخواست‌های شغلی، تأمین کمک‌های حقوقی و خدمات آشتی و تأمین حمایت از همسر و فرزند کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما آن نکات ظریف فرهنگی و مذهبی را درک می‌کنیم. و ما اینجا را راه‌اندازی کردیم زیرا در مورد خشونت خانگی و خدمات اجتماعی برای این زنان مسلمان، کمبود خدمات وجود داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha