جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش مازندران شناسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

دبیر علمی نخستین همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت  از تمدید زمان ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش علمی تا ۲۲ بهمن امسال خبر داد.

دکتر موسوی حاجی، دبیر علمی نخستین همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران از تمدید زمان ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش علمی تا ۲۲ بهمن امسال خبر داد.

وی افزود: به دلیل درخواست پژوهشگران که دل در گرو پیشرفت دیار مازندران دارند، به پیشنهاد ارکان همایش و تصویب شورای سیاست گذاری، مهلت ارسال مقاله به همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تمدید شد.

موسوی حاجی ادامه داد: محققان و پژوهشگران می توانند حداکثر تا تاریخ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ مقالات تمام متن و یا چکیده خود را از طریق آدرس www.ipmsari.ir/paper به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

وی در ادامه، تاریخ، فرهنگ و هنر مازندران را نخستین محور اصلی فراخوان مقاله این همایش علمی عنوان کرد و افزود: پیشینه تاریخی و قدمت مازندران با استناد به شواهد باستان، ‌شناختی و قراین تاریخی، جغرافیای تاریخی مازندران در دوران اسلامی، تاریخ سیاسی مازندران در دوران اسلامی، نهضت‌­های مذهبی مازندران در دوران اسلامی، باستان­‌شناسی و تاریخ هنر مازندران در دوران اسلامی، هنرهای بومی و آیینی مازندران، بناهای تاریخی- مذهبی و مقوفات مازندران در دوران اسلامی، جاذبه های گردشگری مازندران، ادبیات آیینی مازندران، آداب مذهبی و سنت های آیینی مازندران و مفاخر علمی و فرهنگی مازندران از جمله زیر محورهای، بخش نخست این همایش است.

موسوی حاجی، آسیب شناسی مطالعات انجام شده در تاریخ، فرهنگ و هنر مازندران را دومین محور اصلی این همایش ملی عنوان کرد و افزود: آسیب­‌شناسی وضع موجود مازندران در عرصه مطالعات تاریخی و باستان­‌شناسی، آسیب شناسی وضع موجود مازندران در عرصه مطالعات فرهنگی و اجتماعی،آسیب­‌‎شناسی وضع موجود مازندران در عرصه معماری و شهرسازی، آسیب‌­شناسی وضع موجود مازندران در عرصه گردشگری و آسیب‌­شناسی وضع موجود مازندران در عرصه ادبیات آیینی از جمله زیر محورهای این بخش است.

وی در ادامه سخنان خود، مازندران‌­شناسی و ترسیم الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت را سومین محور اصلی فراخوان مقاله این همایش ملی برشمرد و گفت: موانع، معذورات و چالش‌­های گفتمان­‌سازی الگوی پیشرفت در مازندران، نقش آگاهی­های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی مازندران در ترسیم و تحقق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، راهکارهای ترسیم و تحقق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در عرصه معماری و شهرسازی مازندران، ظرفیت­های گردشگری مازندران و نقش آن در توسعه فرهنگی و اقتصادی استان و ظرفیت­ها و قابلیت­های طبیعی، اقلیمی و جغرافیایی مازندران و نقش آن‌ها در توسعه فرهنگی و اقتصادی استان از زیر محورهای بخش پایانی فراخوان مقاله این همایش علمی است.

گفتنی است، نخستین همایش ملی مازندران شناسی، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری و با همکاری استانداری مازندران، دانشگاه مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین همراهی بیش از ۶۰  نهاد علمی، فرهنگی و اجرایی استان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha