پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان

حوزه/ مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: گویا فقط وظیفه ما مسجد داری و نماز، روزه، حج،جهاد و... است و اینکه گرسنه‌ای در کنار مسجد وجود نداشته باشد و همه‌چیز مرتب باشد که البته باید همه این‌ها باشد، ولی فقط با این کارها، تمدن اسلامی تحقق نمی یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت، در سومین روز نشست هم‌اندیشی راهیاران استانی بنیاد هدایت که در سالن جلسات مقبره الشهدای هویزه برگزار شد، گفت: ما برای تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب و تحقق تمدن اسلامی ابتدا باید طالب آن باشیم و برای رسیدن به این هدف، دائم بین مبانی و اجرا در حرکت باشیم تا بتوانیم راهکار صحیح را برای تحقق تمدن اسلامی پیدا کنیم.

وی افزود: نسبت تمدن اسلامی با «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» چیست؟ هنوز این سؤالات حتی برای ما طلبه‌ها که مخاطب تحقق تمدن اسلامی هستیم، تازه است. گویا فقط وظیفه ما مسجد داری و نماز، روزه، حج،جهاد و... است و اینکه گرسنه‌ای در کنار مسجد وجود نداشته باشد و همه‌چیز مرتب باشد که البته باید همه این‌ها باشد، ولی فقط با این کارها، تمدن اسلامی تحقق نمی یابد.

مدیر عامل بنیاد هدایت  به بیان اهمیت تحقق تمدن بزرگ و جدید اسلامی پرداخت و افزود: تحقق یک تمدن کار بزرگی است و ادعای آن خیلی سنگین است، ولی ما ادعای ولایت‌پذیری داریم و باید برای تحقق آرمان‌های ولایت تمام همتمان را به خرج دهیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که در آن سه گام خودسازی، جامعه پردازی، تمدن سازی برای پیشبرد و تحقق تمدن اسلامی ترسیم شده است، افزود: برای جامعه پردازی بر محور محله، مسجد و امام، طرح امام محله را مطرح کردیم. ما کار عظیمی در پیش داریم، باید معلوم شود که دنبال چه هستیم و چگونه باید به آن برسیم؟

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به دو روش تولید علم و دانش، یادآور شد: در یک روش حرکت از مبادی و مبانی به سمت اجرا و دیگری حرکت از اجرا به سمت مبانی و مبادی شروع می‌َشود و ما به هر دو مسیر در تولید علم تحقق تمدن اسلامی نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: کار باید بر اساس فهم شبکه پیش برود و چیزی مهم‌تر از فهم نرم‌افزار راهیاری نیست، ازاین‌رو لازم است از شیوه‌های سنتی عبور کنیم و به شیوه تربیت برسیم، بعد از شیوه تربیت عبور کرده و به شیوه راهیاری برسیم.

قائم‌مقام معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: باید تفاوت بین معلم، مربی، و راهیار را بیان کنیم تا به‌مرور مخاطب حجاب‌هایی را که در ذهنش دارد کنار بگذارد و مطالب ما را بپذیرد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان در پایان گفت: مهم‌ترین ابزار راهیاری برگزاری گعده‌های طلبگی است، زیرا نمی‌خواهیم با یک امام پیش برویم، بلکه قصد داریم از شبکه امامان استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha