جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پاپ فرانسیس

حوزه/ یک منبع در کلیسای کلدانی از دیدار پاپ فرانسیس با حضرت آیت الله سیستانی در سفر وی به عراق خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک در سفر اسفند ماه خود به عراق با حضرت آیت الله سیستانی دیدار خواهد کرد.

بنا به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «لویس روفائیل اول ساکو» پاتریارک بابل کلدانیان و رئیس کلیسای کاتولیک کلدانی اعلام کرد که پاپ فرانسیس در سفر ماه مارس خود به عراق، با ایت‌الله علی سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق دیدار می‌کند.

به گفته این مقام واتیکان، دیدار رهبر کاتولیک‌های جهان با حضرت آیت‌الله سیستانی یک «دیدار خصوصی» است و آنها در این دیدار درباره «یک نوع از چارچوب برای محکوم کردن همه کسانی که به حق حیات و زندگی حمله می‌کنند»، صحبت خواهند کرد.

به گزارش حوزه، وزارت امور خارجه عراق هفدهم آذرماه از سفر پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به عراق در مدت زمان ۵ تا ۸ ماه مارس ۲۰۲۱ میلادی (اسفند ماه) به عراق خبر داده بود.

پایگاه خبری واتیکان نیز در بیانیه ای با اشاره به اینکه پاپ برای یاری اقلیت هایی که در معرض مشکلات و کشتار از سوی گروهک های تروریستی قرار گرفتند به عراق سفر می کند، تأکید کرد: اقلیت های مسیحی و ایزدی به ویژه ساکنان نینوا و موصل و شهر های پیرامون در پی اعمال تروریستی داعش مجبور به آوارگی و رها کردن  خانه خود شدند.

در این بیانیه آمده است: پاپ می خواهد از اوضاع آوارگان موصل بازدید کند و با سفر به شهر اربیل که بسیاری از آوارگان موصل و نینوا در آنجا ساکن هستند، آنان را به پایداری در سرزمین اجدادی خود تشویق کند. پاپ همچنین به موصل و قرقوش سفر خواهد کرد تا آنان را به بازگشت به سرزمین اجدادی خود تشویق کند.

واتیکان با بیان اینکه پاپ به دنبال تقویت گفتگو و همزیستی مشترک میان تمامی اقشار دینی از طریق روابط اسلامی مسیحی است، افزود: هیچگونه گفتگوی مسیحی- سنّی وجود ندارد، امّا پاپ تمایل دارد همانند گفتگوی شیعه و مسیحی که از مدتها قبل وجود داشته است ، حرکت جدیدی در این زمینه صورت گیرد.  

البته چندی قبل پاپ اعلام کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، مطمئن نیستم که بتوانم در ماه مارس آینده به عراق سفر کنم. در سال گذشته مجبور شدم تعدادی از سفر ها را لغو کنم. اکنون نمی دانم که سفرم به عراق اتفاق خواهد افتاد یا خیر. زندگی تغییر کرده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha