پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ممنوعیت حجاب زنان در ارتش آفریقای جنوبی به پایان رسید

حوزه/ فاطمه آیزاک بیش از ۱۰ سال در ارتش آفریقای جنوبی خدمت کرده است. او که مسلمان می‌باشد تصمیم گرفته بود زیر کلاه سربازی خود روسری داشته باشد ولی همین امر منجر به مجازات او شده بود. 

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yahoo، براساس تغییرات جدید در قوانین و آیین‌نامه ارتش، از این پس زنان مسلمان می‌توانند در ارتش آفریقای جنوبی روسری به سر کنند.

تغییر مقررات مربوط به پوشش که توسط نیروهای دفاعی ملی آفریقای جنوبی صورت گرفت، و  نظامیان زن مسلمان در ارتش آفریقای جنوبی دیگر می‌توانند باحجاب باشند.

زنان مسلمان این پیروزی را مدیون فاطمه آیزاک، هستند که برای به دست آوردن این حق سه سال تلاش کرد. وی که در اعتراض به کشف حجاب از این ارتش شکایت کرده بود، تغییرات جدید در مقررات مربوط به لباس را سبب شد.

سرتیپ «مفی مگبوزی» سخنگوی ارتش طی نشست خبری اعلام کرد که مقررات مربوط به لباس ارتش به شکلی تغییر یافت که یک زن مسلمان می‌تواند روسری سر کند.

فاطمه آیزاک در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این تصمیم نه تنها برای او بلکه برای تمام کسانی که به دلیل مذهب خود قربانی می‌شود، یک پیروزی محسوب می‌شود

گفتنی است ارتش آفریقای جنوبی از فاطمه آیزاک در ژوئن سال ۲۰۱۸ به دلیل مخالفت وی با کشف حجاب شکایت کرد و سپس این پرونده را در ژانویه ۲۰۲۰ لغو نمود.

آیزاک بیش از ۱۰ سال در ارتش آفریقای جنوبی خدمت کرده است. او که مسلمان می‌باشد تصمیم گرفته بود زیر کلاه سربازی خود روسری داشته باشد ولی همین امر منجر به مجازات او شده بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha