سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سواد رسانه

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی گفت: اهتمام نسبت به آموزش سواد رسانه ای، لازمه ارتقای مهارت حضور و فعالیت در بستر فضای مجازی است.

سید علیرضا آل داوود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با تأکید بر این که اهتمام نسبت به سواد رسانه ای و تلاش برای ارتقای مهارت حضور در فضای مجازی، امروزه از ضروری ترین مسایل است، اظهار داشت: ما باید در این زمینه مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را به طور جدی پیگیری و دنبال کنیم و در این مسیر خسته و کم انگیزه هم نشویم.

وی افزود: از سویی باید به شدت مراقب باشیم که به بهانه انجام فعالیت های انقلابی در دام و مهلکه فضای مجازی نیفتیم، چرا که به هر حال در کنار فرصت ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارای تهدیدها و آسیب های جدی است که نمی توان نسبت به آن ها غافل و بی تفاوت بود.

کارشناس و پژوهشگر سواد رسانه ای همچنین گفت: آن چه مهم است این که پیش از ورود به فضای مجازی و فعالیت در این زمینه، لازم است مهارت های سواد رسانه ای را آموزش دهیم، چرا که در این صورت می توانیم به درستی رسانه و پیام های آن را بشناسیم و نسبت به آن موضع گیری و کنش صحیح داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: گرچه در سال های اخیر فعالیت های خوبی در زمینه آموزش سواد رسانه در کشور و به خصوص بین مجموعه های انقلاب صورت گرفته اما نباید به همین میزان بسنده کرد بلکه می بایست با شناخت نقاط قوت و ضعف در این باره، با اصلاح برخی رویکردهای معیوب، کارآمدی و اثربخشی را افزایش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha