شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رادیو تهارن

شبکه رادیویی تهران مستند «جعبه سیاه» را از امشب (شنبه ۱۱ بهمن تا ۲۱ بهمن) با موضوع‌های مختلف در دوران پهلوی بر اساس خاطرات اسدالله علم تقدیم مخاطبان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مریم سادات آصفی تهیه‌کننده و سردبیر و پژوهشگر برنامه با اعلام خبر فوق گفت: مستند «جعبه سیاه» کاری از گروه تهران و رویدادهای شبکه رادیویی تهران که از امشب (شنبه ۱۱ بهمن تا سه‌شنبه ۲۱ بهمن) هر شب از ساعت ۲۰ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز روی آنتن می‌رود.

وی افزود: مستند درباره اوضاع ایران در دوره رژیم پهلوی که بر اساس خاطرات اسدالله علم ورق می‌خورد، بخشی از این برنامه به بررسی اوضاع و شرایط آن دوران و عملکرد شاه در دوره پهلوی اختصاص یافته است.

آصفی ادامه داد: مستند «جعبه سیاه» با موضوع هایی همچون؛ وضعیت اقتصادی، تورم و گرانی، وضعیت بهداشتی، وضعیت تحصیلی، فساد دربار شاه، مطبوعات و سانسور تهیه شده است و با مضامینی همچون نبود رفاه، وضعیت فرهنگی، ارزش زنان، صنعت و تکنولوژی و وضعیت مذهبی در دوران پهلوی روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

مرضیه فخار نویسنده، مصطفی خواجه حسینی گوینده و گزارشگر مهدی اسماعیلی با این مستند رادیویی همکاری دارند.

«در میان رجال دوره سلطنت محمدرضا شاه پهلوی، اسدالله علم چهره شناخته شده و پرآوازه‌ای است. بدون تردید او در رأس تمام امراء و شخصیت‌هایی جای دارد که در دوران سلطنت پهلوی دوم، روابطی نزدیک، دائمی و بسیار تاثیر گذار با او داشته‌اند. اسدالله علم فارغ از مناصب و مقامات ریز و کلان اداری ـ سیاسی، دوستی و ارتباط نزدیک خود را با شاه از اواخر دوران ولایتعهدی او آغاز کرد و تا پایان دوران حیات، بر این ارتباط باقی ماند و در کابینه‌های مختلف وزیر شد. در طول سال‌های نیمه دوم دهه ۱۳۲۰ و سپس دوران نخست وزیری دکتر مصدق، که برهه‌ای دشوار برای شاه بود، وفادارانه از او و سلطنتش دفاع کرد و پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بازهم ارتباطش با شاه و خاندان سلطنت نزدیک‌تر شد و...».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha