شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش شهید مطهری

حوزه/ مدیر مجمع حکمت اسلامی گفت: همایش بین‌المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه  محمدباقر خراسانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز، اظهار داشت: این همایش روزهای ۱۳ الی ۱۵ بهمن‌ماه با سخنرانی حضرت آیت‌الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید و همچنین سخنرانی پروفسور فون استوش از آلمان به زبان آلمانی و دکتر ادریس هانی از مراکش نیز به زبان عربی برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که افتتاحیه این همایش دوازدهم بهمن‌ماه خواهد بود، ادامه داد: این همایش به‌گونه‌ای طراحی شده است که شرکت‌کنندگان می‌توانند به‌صورت آنلاین پرسش‌وپاسخ داشته باشند.

خراسانی تأکید کرد: اندیشمندانی از ۲۲ کشور جهان مقاله‌ها و خلاصه بحث‌های خود را پیرامون اندیشه‌های شهید مطهری را به دبیرخانه این همایش ارسال کرده‌اند.

وی افزود: مصر، بحرین، هند، عمان، عربستان، فیلیپین، آرژانتین، کوبا، آلمان، بوسنی، ترکیه، افغانستان، عراق، کویت، سوریه، لبنان، نروژ، الجزایر، مراکش، پاکستان و لهستان از جمله کشورهایی هستند که اندیشمندان مختلف آنها مقاله‌هایی را ارسال کردند و قرار است در پنل‌های عربی و انگلیسی این همایش از آنها استفاده شود.

مدیر مجمع حکمت اسلامی با بیان این‌که شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است، تأکید کرد: ۴۰ شخصیت ملی در این همایش سخنرانی خواهند کرد و در هر سه روز همایش در بخش فارسی و در سه نوبت صبح، عصر و بعد از نماز مغرب و عشا پنل تخصصی داریم که به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این بیش از ۲۰ اندیشمند عرب‌زبان نیز سخنرانی خواهند کرد که به‌صورت مجازی خواهد بود.

خراسانی با بیان این‌که ۳۱ مرکز فرهنگی و دینی در برگزاری این همایش مشارکت دارند، ابراز داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، جامعة المصطفی العالمیه و بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری برخی از این مراکز به شمار می‌آیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha