جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استانداری فارس

حوزه/ استاندار فارس از اجرا و افتتاح هزار و ۱۴۶ پروژه در ایام الله دهه مبارکه فجر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، عنایت الله رحیمی، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه که به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر، در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در ابتدای چهل و سومین فجر ایران اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا را گرامی می داریم.

وی با تصریح اینکه دهه فجر یادآور روزها و خاطراتی است که در ۱۲ بهمن سال ۵۷ حضرت امام پا به خاک ایران گذاشت، اضافه کرد: نظام اسلامی بر مبنای اهدافی که برخاسته از دیدگاه ها و مطالبات مردم از درون یک تاریخ کهن برخاسته بود نشأت می گرفت، مردم در پی این بودند که خود بر سرنوشت خود حاکم باشند.

استاندار فارس عنوان کرد: بیان کرد: در ۴۲ سال گذشته آرمان والای مردم شریف ایران اسلامی در قالب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی حرکت شتابان و بالنده خود را آغاز و ادامه می دهد. مراد از استقلال این بود که تصمیم گیری در ارتباط با چکونگی اداره مملکت و حفظ منابع ملی بر مبنای نظام صورت گیرد، بیگانگان نتوانند تعیین تکلیف کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد: امروز در بعد نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کسی نمی تواند بر ما تکلیفی تحمیل کند، بلکه بر مبنای منافع ملی توانسته ایم تصمیم گیری کنیم، همچنین در بعد آزادی در چار چوب شرع و قانون مسیر رو به تکاملی را پیموده ایم؛ آزادی بدین مبنا که در چارچوب قانون فعالیت هایی که موجب تعالی و رشد جنبه های انسانی مردم شریف ایران اسلامی است را بتوانیم بپیمانیم و در این مسیر صعودی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: آزادی به این معنا است که مردم بتوانند در چارچوب قانون مردم بتوانند حرف خود را به گوش مسئولان برسانند؛ جمهوری اسلامی به معنای این که مردم سالاری دینی حاکم بر سرنوشت کشور باشد؛ خوشبختانه این روز ها نیز مصادف با انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شورا های اسلامی شهر رو روستا است که بیانگر تقویت و استقرار جمهوریت نظام است.

استاندار فارس افزود: جمهوری اسلامی از ابتدا تا کنون به مردم تکیه کرده است، از بالاترین مقام تصمیم گیر تا پایین ترین مسئول بر مبنای نظارت مردم انتخاب شده است، حتما برای استمرار جمهوری اسلامی نیازمند حضور همیشگی مردم خواهیم بود. این آرمان به عنوان آرمانی بلند در دیدگاه نظام اسلامی جایگاه بلندی دارد. بیاناتی که از امام در ارتباط با نظر و رای مردم در جمهوری اسلامی مطرح شده را شنیده ایم، اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند، بر این مبنا است که حتما طلب می کنیم مشارکت همه آحاد جامعه را در انتخاب پیشرو که مشارکات حد اکثری باشد.

وی گفت: نظام اجرایی کشور توسط مردم انتخاب می شود و انتظار مردم این است که دولتی که انتخاب می کنند بتواند زندگی آنان را به سوی آرامش سوق دهد و مطالبات به حق را پاسخ بدهد. تمام ارکان نظام خود را مکلف می دانند تا به رای مردم احترام بگذارند، مردم می فهمند که سهم پیروزی ها و سهم موجود از مشکلات مربوط به هریک از دستگاه ها به چه میزان است، اینگونه نباید باشد که به شکلی رفتار شود که مردم احساس کنند رای آنان تاثیری ندارد.

رحیمی عنوان کرد: تمام دلسوزان در پی این هستند که روز به روز جامعه ای پر امید تر و دارای اخلاق اسلامی که  به سمت اهداف متعالی حرکت می کند، داشته باشند؛ امیدواریم در چند صباح مسئولیت بتوانیم به خواسته ها مردم جامعه عمل بپوشانیم.

استاندار فارس با بیان اینکه امروز دهه مبارکه فجر آغاز شده است، اذعان کرد: علی رغم همه مشکلات و وجود تحریم های سخت و کمر شکنی که شاید در طول این ۴۳ سال بر هیچ کشوری به این اندازه فشار وارده نشده و شیوع کرونا کارهای بسیار ارزشمندی برای آبادانی کشور انجام شده است؛ تحریم ها  به گونه ای بود که در برهه ای از زمان صادرات نفت به عنوان اصلی ترین درآمد به صفر رساند، به طور متوسط ۵۰ درصد درآمد کشور را بعد از تشدید تحریم ها و ملغی کردن برجام توسط استکبار از دست دادیم و علی رغم اینکه باید در اجرای توسعه عمران خلل هایی ایجاد می شد دولت به گونه ای مدیریت کرد که پروژه هایی که در رشد استان اثر گذار بود دچار خلل نشود.

استاندار فارس تصریح کرد:  امسال در دهه فجر بیش از هزار و ۱۴۶ پروژه اقتصادی و عمرانی را در استان فارس اجرایی خواهیم کرد؛ در زمینه آب آشامیدنی بیش از ۴۶ پروژه اجرا خواهد شد و راه های روستایی و شهری به عنوان شریان ها که اثر مستقیم در زندگی مردم دارد در این دهه به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: فضاهای آموزشی و فرهنگی و آموزش و پرورش در این دهه بیش از ۹۰ پروژه به بهره برداری خواهید رسید، پروژه هایی در امور آموزشی، فرهنگی و هنر و سازمان ها فرهنگی و هنری ۱۴ پرژوه به بهره برداری می رسد، امور برق شامل نیروگاه و خطوط انتقال برق، پست و برق رسانی روستایی بیش از ۱۰۰ پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

رحیمی بیان کرد: پروژه های دیگر ۲۵۱ پروژه های عمرانی، زیر بانایی، خدماتی و رفاهی را خواهیم داشت، همچنین طرح های تولیدی بخش صنعت و کشاورزی بیش از ۱۶۷ پروژه اجرایی خواهد شد، در طول دو سال گذشته بیش از ۳ هزار پروژه به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ پروژه جدید نیز در دهه فجر آغاز خواهد شد، ۳۵ پروژه مهم و اثر گذار در فهرست دولت تا نیمه ۱۴۰۰ داریم که به بهره بهرداری خواهد رسید، همچنین شهرستان ها مختلف نیز پروژه های مختلفی را در خود گنجانده اند که در این دهه به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار فارس اضافه کرد: در مجموع حدود هزار و ۱۴۶ پروژه در ایام الله دهه مبارکه فجر در فارس اجرا خواهد شد، تعداد ۱۰۹ طرح از سوی فرمانداران در راستای اشتغال زایی پیشنهاد شده که ۲۴ طرح آن به طور کامل اجرا و مابقی با پیشرفت ۶۰ درصد در حال اجرا است.

وی همچنین عنوان کرد: استان فارس در جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی نیز به شدت افزایش داشته است، همچنین کاهش مستمر نرخ بیکاری را در استان شاهد بوده ایم، نرخ بیکاری در سال ۹۲ حدود ۱۶ و نیم درصد بوده که رتبه استان ۲۵ بوده است، که با کاهش آن رو به رو هستیم.

رحیمی همچنین اظهار کرد: بیش از هزار و ۸۹ شرکت دانش بنیاد و فناور شکل گرفته است. استان از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان در تبه ۴ است. اجرای طرح ابتکاری هر بنگاه بعلاوه یک در سال ۹۸ راه اندازی شده که زمینه ساز ایجاد اشتغال بیش از ۶۲ هزار شغل بوده است.

وی همچنین گفت:  پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد ۱۰۵ طرح وجود دارد که اشتغال بیش از ۲ هزار نفر را ایجاد خواهد کرد، همچنین ۸۱۵ طرح با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد را در سطح استان داریم که می تواند اشتغال زایی مطلوبی را در پی داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha