جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ راه اندازی مرکز زبان، تآسیس دارالقرآن، راه اندازی بخش خبری حوزه در صدا و سیما، افتتاح ۴ مرکز نیکوکاری در مدارس علمیه، تدوین سند چشم انداز و ... خبرهای خوش مدیر حوزه علمیه استان قزوین بود که در ارتباط ویدئو کنفرانسی با اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه کشور آنها را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه استان قزوین حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در ارتباط ویدئوکنفرانسی با اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه کشور با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه علمیه استان قزوین، گفت:  آسیب شناسی در معاونت های چند گانه حوزه علمیه و ارائه راهکارهای لازم یکی از مهم ترین اقداماتی است که در استان قزوین در حال انجام است و گزارش آن به زودی ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس گروه های علمی یکی دیگر از اقدامات حوزه استان است که خوشبختانه برخی از این گروه ها پیشرفت خوبی هم داشته اند و بیش از ده ها جلسه برگزار کرده اند.

 مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به راه اندازی سیر مطالعاتی و دانش افزایی اساتید،  بیان کرد: راه اندازی چهار رشته تخصصی در مرکز تخصصی علامه رفیعی قزوین یکی دیگر از اقدامات مهم حوزه علمیه قزوین است. در این مرکز بیش از ۶۰ طلبه در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا  تصریح کرد: ضلع جنوب غربی مسجد جامع عتیق با قدمت هزارساله با زیربنایی بالغ بر ۱۲۰۰ متر مربع به حوزه علمیه تحویل و برای مرکز تخصصی آماده و تجهیز و به زودی افتتاح خواهد شد که امیدواریم این افتتاح و افتتاح مرکز پژوهشی حوزه استان با حضور آیت الله اعرافی محقق شود.

وی به تدوین سند چشم انداز، برنامه ۵ ساله استان و سازماندهی نظام اداری حوزه علمیه استان اشاره کرد و گفت: اخذ مجوز امور بین الملل برای حوزه علمیه قزوین انجام شده و در آستانه راه اندازی مرکز زبان آموزی حوزه استان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین  سبحانی نیا با اعلام خبر تاسیس دارالقرآن حوزه استان، بیان کرد: در حوزه قرآن کریم حرکت جهشی و جریان بسیار مطلوبی انجام شده که امیدواریم آثار آن مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: حوزه علمیه استان قزوین تفاهم نامه های متعددی را با دستگاه های مختلف منعقد کرده است که از مهم ترین آنها می توان به تفاهم نامه با ۵ دانشگاه مهم استان، صدا و سیما، حوزه هنری، دادگستری استان، امور زندان ها و کمیته امداد استان اشاره کرد.

وی برگزاری اولین همایش شب خاطره ویژه شهدای روحانی با مشارکت حوزه هنری، راه اندازی چهار مرکز نیکوکاری در مدارس علمیه با همکاری کمیته امداد، راه اندازی بخش خبری حوزه در صدا و سیمای استان، حضور مبلغان در زندان ها و ارائه مشاوره به زندانیان را از دستاورده های امضای تفاهم نامه با دستگاه های مختلف برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در پایان پیشنهادهایی را برای اداره بهتر امور حوزه استان و تقویت مدارس علمیه ارائه داد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    درود بر مدیرمحترم فعال و بزرگوار حوزه ی علمیه ی شهرمان ، شهرافتخار آفرینان در میدان دیانت و صیانت از آن ، دارالمؤمنینی که همیشه در آن برترین و بالاترین خواسته و هدف مردمش پاسداری از اسلام و اسلامیت و حفظ حرمت دانشمندان اسلام بحساب می آمده است .