جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/دیدار دکتر ستاری با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ نسل جوان کشور نسلی پر انرژی و توانمند است، این نسل پرانرژی در پیشرفت های کشور در شرکت های دانش بنیان، نانو و موارد مختلف آنهم در اوج تحریم، نقش داشته و دنیا را دچار بهت و حیرت کرده است.

به  گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی که در جامعه مدرسین در قم برگزار شد، با تمجید و تقدیر از دغدغه مندی فعالان اجتماعی و هسته های مردمی نسبت به بیانات مقام معظم رهبری، مخصوصا بیانیه گام دوم اظهار داشت: «این دغدغه مندی، پیگیری، ساختارسازی و تلاش در جهت، تبیین، ترویج و اجراء منویات رهبر معظم انقلاب حرکت مبارکی است.»

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین، عموم مردم، به ویژه نسل جوان را مخاطب بیانیه گام دوم برشمردند و افزود: نسل جوان کشور نسلی پر انرژی و توانمند است، این نسل پرانرژی، با میانگین سنی ۲۰ ، ۲۵ و ۳۰ سال، نسلی است که در پیشرفت های کشور در شرکت های دانش بنیان، نانو و موارد مختلف آنهم در اوج تحریم، نقش داشته و دنیا را دچار بهت و حیرت کرده است. امیدواریم این جوانان، اهداف انقلاب را همچنان دنبال کنند.


دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، اهداف دشمن در تحمیل تحریم های فلج کننده را ، جدا کردن مردم از نظام و وادار کردن دست اندرکاران نظام اسلامی به تسلیم در مقابل اراده استکبار برشمرد و تصریح کرد: هرچند دشمن در برخی کشورهای منطقه توانسته نقشه های شومش را پیاده کند اما به فضل الهی طرح های دشمن در کشور ما نقش برآب شده و اراده الهی به مدد مردم ما شتافته است.


وی افزود: ماهمه جا چه در روزهای قبل انقلاب و چه در روزهای بعد از پیروزی انقلاب، شاهد امدادهای الهی بوده ایم و ان شاءالله همچنان شاهد این امدادها خواهیم بود .
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به پیگیری و تاسیس دبیرخانه گام دوم در جامعه مدرسین اظهار داشت: یکی از نهادهایی که بیانیه گام دوم را با جدیت پیگیری می‌کند، جامعه مدرسین است در این زمینه، مجموعه ای شکل گرفته است. دبیرخانه گام دوم جامعه مدرسین از تمام مجموعه های حوزوی یک نماینده دعوت کرده و نمایندگان نهاد های حوزوی دراین مجموعه حضور دارند و دیدگاه هایشان را مطرح می کنند.


امام جمعه قم افزود: هم اکنون دبیرخانه گام دوم در سراسر کشور، کلاس هایی را برگزار می کند و افرادی را که نسبت به گام دوم و تبیین آن آگاهی های لازم را دارند به مناطق مختلف می فرستد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان ، به تبیین بستر های تحقق اهداف بیانیه گام دوم اشاره و تصریح کرد: بین تبیین و اجرا فاصله هست. اجرا زمانی تحقق پیدا می کند که ابتدا در بعد قانونگذاری در قوه مقننه، بیانات مقام معظم رهبری تبدیل به قانون بشود و سپس از دستگاه های اجرایی بخواهیم که ابلاغیه را اجرا کنند.  


آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: سطح مطالبه گری باید وجود داشته باشد منتها نباید سطح انتظارات و توقعات را در حدی بالا ببریم که مطالبه گری تبدیل به ناامیدی شود. البته جوانان ما، نیرو ، پتانسیل، انگیزه و ظرفیت را جهت مطالبه گری دارند اما باید ضمانت اجرایی هم داشته باشد.»

در ابتدای این دیدار رئیس هیئت موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی  با اشاره به دغدغه نیروهای انقلابی نسبت به تحقق اهداف بیانیه گام دوم گفت: زمانی که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را مطرح کردند ما نسبت به پیگیری این بیانیه، دغدغه داشتیم؛ لذا همان گونه که بسیج در دوران جنگ وارد میدان شد و سرافرازانه از کشور دفاع کرد و با ورود خود، نوع دفاع از کشور در جبهه های حق علیه باطل را تغییر داد، احساس کردیم در اینجا هم باید نیروهای مردمی وارد میدان شوند و اقدام بکنند.

دکتر معاشر افزود: براساس محور های بیانیه گام دوم، معاونت هایی را تشکیل دادیم و در سطح استان ها و شهرستان یک ظرفیت گسترده و خوبی فعال کردیم . در برنامه ای که طراحی کردیم نیز ۶۷ هزار نفر به صورت اینترنتی به عضویت این جمعیت در آمدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha