شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش رهروان فاطمی در بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: امروز و در نظام اسلامی کار حوزه‌های علمیه سنگین‌تر شده و باید حوزویان تلاش بیشتری کنند؛ زیرا نگاه‌های بیشتری به‌سوی این مکتب و آیین دوخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در همایش رهروان فاطمی که با حضور طلاب و روحانیان استان برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن و سالروز میلاد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و دهه فجر، به تبیین نقش علما و روحانیان در حفاظت و حراست از دین مبین اسلام پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: صدها سال بود که شیعه و علما در حاشیه بودند ولی امام راحل با همه آن ویژگی‌های برجسته‌ای که داشتند بنیان‌گذار انقلاب و نظامی شدند که بابی نو در تاریخ جهاد گشوده است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برکات زیادی برای مردم کشور داشت، افزود: نظام اسلامی برای مردم ما عزت، کرامت و احترام آورد، در دوران ستم‌شاهی نظام‌های استکباری و زورگو این کشور را پاتوق خود کرده و هر جنایت و بی‌حرمتی را نسبت به این مردم انجام می‌دادند؛ اما امام آمد و انقلاب آورد و این زورگویی‌ها را از بین برد و امروز مردم ایران در چشم مردم دنیا عزیز و عزتمند هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بر این اساس امروز کار حوزه‌های علمیه سنگین‌تر شده و باید حوزویان تلاش بیشتری کنند؛ زیرا امروز نگاه‌های بیشتری به‌سوی این مکتب و آیین دوخته شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی نه‌تنها ایران بلکه کل جبهه مقاومت را احیا و زنده کرد، به‌گونه‌ای که امروز ایران تنها نیست بلکه جبهه مقاومت تشکیل شده است؛ ازاین‌رو باید بکوشیم این جبهه روزبه‌روز بزرگ‌تر و مقاوم‌تر شده تا مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آئین تلبس ۱۱ نفر از طلاب حوزه علمیه استان، خطاب به طلاب، اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: «کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً»؛ یعنی زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما و این سفارش باید همواره آویزه گوش ما باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: زینت ائمه (ع) بودن با تهذیب نفس و تلاش در حوزه‌های علمی و فکری میسر می‌شود، موضوعی که باید همیشه مدنظر همه مردم به‌ویژه طلاب و حوزویان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha