پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ همایش رهروان فاطمی در بجنورد

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه حوزه‌ علمیه نرم‌افزار انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: حوزه باید میدان‌های نبرد نرم را تسخیر کند تا دشمنان جرأت اسلام‌ستیزی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، امروز در همایش رهروان فاطمی در بجنورد که با شرکت طلاب و روحانیان استان برگزار شد، فهم دین، انذار و ابلاغ دین و اقامه آن را سه رسالت طلاب و حوزویان دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی اظهار کرد: بعد از فهم دین توسط طلبه و روحانی، نوبت به انذار می‌رسد، زیرا آیه نفر می‌گوید وقتی دین را فهمیدید نمی‌توانید به گوشه‌ای رفته و کاری به جامعه و مردم نداشته باشید بلکه فهم دین مسئولیت زا است و وقتی دین را فهمیدید باید وارد میدان شوید.

وی افزود: انقلاب و نظام اسلامی دو بال سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم دارد؛ بال سخت‌افزاری دفاع مقدس و میدان‌های نبرد و شهدا و رهروان شهدا در عرصه‌های مختلف است، رهروانی که به همت آن‌ها امروز درزمینهٔ نظامی خودکفا شده و زمین و دریا و فضا را به سیطره خود درآورده‌ایم، آن هم درحالی‌که زمانی نیازمند ابزارهای تسلیحاتی بیگانه بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه حوزه‌ علمیه نرم‌افزار انقلاب و نظام اسلامی است، اضافه کرد: حوزه باید میدان‌های نبرد نرم را تسخیر کند تا دشمنان جرأت اسلام‌ستیزی نداشته باشند.

وی خطاب به طلاب، اظهار کرد: باید به سلاح علم و تقوا مسلح و مجهز شوید تا نه‌تنها دشمنان شناخته‌شده، حتی دشمنانی که آن‌ها را نمی‌شناسید و تنها خدا آن‌ها را می‌شناسد، جرئت نکنند قدمی علیه اسلام ناب بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: سربازی امام زمان (عج) مقدس بوده و این سنگر قداست دارد؛ ولی در همان ترازی که قداست دارد، مسئولیت هم دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئله هدایت و ضلالت جامعه است و ریشه اصلی هدایت و ضلالت جامعه هم به فهم دین بازمی‌گردد، افزود: مبنای حرکت امام و نهضت بزرگ اسلامی و در تداوم آن، حرکت پرافتخار مقام معظم رهبری نیز همین فهم و شناخت درست از دین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی اظهار کرد: تحقق جامع دین در همه شئون زندگی انسان با دو بال علم و تهذیب و اخلاق میسر می‌شود و ما طلاب و روحانیان باید این دو را به خاطر بسپاریم و بدانیم فهم دین، ابلاغ دین و اقامه دین درگرو برخورداری از دو بال علم و تقوا و تهذیب و اخلاق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha