پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاح مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، ماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، به تشریح توطئه های گسترده دشمنان در انتخابات آینده پرداخت و گفت: امروز دشمن به دنبال دو قطبی هایی چون علم یا ایمان، تعبد یا تعقل بودند ولی امروز از جنگ و ویرانی یا سازش سخن می گویند. کتابی با عنوان استقلال یا توسعه می نویسند یعنی اگر توسعه می خواهیم نباید حرف های قدیمی بزنیم و امروز نمی توانیم صرفا از استقلال سخن بگوییم. این دو قطبی مذاکره را یا مقاومت را با کارآمدی پاسخ می گوییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  عبدالله حاجی صادقی، امروز در همایش  بسیج اساتید و نخبگان و مدیران حوزه علمیه قم در مصلای قدس قم، گفت: امسال دهه فجری را برگزار می کنیم که با وجود همه توطئه ها، انقلاب از حرکت خود بازنایستاده است. انقلاب ما فراز و نشیب داشته، ولی افولی رخ نداده است.


وی با بیان این که امروزه استکبار به اعتراف تحلیلگران غربی و غیر غربی در سیاست  و استراتژی اش شکست خورده است افزود: امروزه تصویری که از آمریکا در دنیا وجود دارد، تنزل بسیاری داشته است. خود آنها می گویند که توحش ما در حال آشکار شدن است. بودجه نظامی آمریکا با بودجه نظامی تمام دنیا برابری می کند.


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های رئیس جمهور بایدن، آن است که می خواهد اقتدار از دست رفته آمریکا در داخل و خارج را احیا کند. شاخص های از دست رفته ابرقدرتی آمریکا فراوان هستند. امروز در ۴۲ سالگی دشمن ما همواره به  عقب نشینی رفته است. روزی امام راحل فرمودند که سنگرهای کلیدی دنیا را حل می کنیم. برخی طعنه زدند که شما مشکل صدام را حل کنید و بعد به دنبال سنگرهای بعدی باشید. این مساله ما را به فرمان فتح امپراتوری ها توسط پیامبر(ص) می افتیم که عده ای به ایشان طعنه زدند.


وی گفت: یکی از سنگرهای مهم جهان، قلوب ملت ها است. بیداری از امت به دولت ها سرایت می کند. انقلاب اسلامی ما در این جهات موفق بوده است. اگر مشکلاتی هم داشتیم بخاطر دشمن نبوده بلکه به دلیل سستی داخل بوده است. به همین دلیل است که دولت جدید آمریکا می خواهد از راه تعامل پیش برود. دشمن چهره ای معاویه به خود می گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی یادآورشد: فتنه تعامل استکباری مبتنی بر اهداف و روش هایی است. ۵ دلیل محکم برای این مساله وجود دارد که یکی از آنها تجربه صدر اسلام است. ۱۶۰ ماموریت علمی به موسسات علمی آمریکا داده شد که چگونه می توانیم با  بنیادگرایی اسلامی در ایران مقابله کنیم. نقطه مشترک همه این تحقیق ها، آن بود که با انقلاب اسلامی نمی توانیم با عملیات سخت مواجه شویم چون از فرهنگ شهادت می هراسند.


وی افزود: انقلاب اسلامی با تمام مسایل، از فتنه های بزرگی گذشته است. فتنه خلق یکی از فتنه های بزرگ ابتدای انقلاب بود. دهه شصت، فتنه سلطه جریان ملی گرایی به دنبال استحاله انقلاب بود. فتنه قائم مقام نیز فتنه بزرگی بود و اگر امام(ره) این کار بزرگ را نمی کردند و این قائم مقامی فرماندهی نظام ولایی را به دست می گرفت، امروز انقلاب اسلامی در کجا قرارداشت؟


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: فتنه دهه ۷۰ که فتنه استیلا یافتن اصلاحات سکولاربود می خواست ما را به مسیحیت غرب تمایل کند. آنها می گفتند اسلام باید مثل مسیحیت، لاغر شود تا نمیرد. فتنه دهه ۸۰ در یک دایره المعارف نوشته شده است که به یک جلد کتاب مبدل شد.طراحی سناریوهای ۸۸ بسیار دقیق تنظیم شده بود. کلمه جنبش سبز اولین بار در سال ۸۴ توسط «مک کین» به کار برده شد که گفت ما در ایران، حکومت را با جنبش سبز سرنگون می کنیم. 


وی گفت: در آن دوره یا یک سری خواص سکوت کردند یا در میدان تشخیص لغزیدند. در این میان افرادی بودند که هم شجاعت داشتند و هم صراحت در بیان بودند. مرحوم آیت الله مصباح یزدی از همین بزرگان بود که با صراحت بیان در پای انقلاب ایستاد.


حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی یادآورشدند: در آن زمان دشمنان به این نتیجه رسیدند که امت مستقیما به ولایت متصل شد. دو روز ۲۹ خرداد و ۹ دی تیر خلاص را به استکبار زد. در آن زمان نخبگان خوب عمل نکردند، ولی مردم بهترین عملکرد را داشتند. دشمن می خواهد در دهه ۹۰ امت را از انقلاب جدا کنند. یعنی می خواهند کاری کنند که مردم با حاکمیت فاصله بگیرند. 


وی افزود: تعامل بهترین راهبرد تشخیص داده شده از سوی استکبار است که به دنبال نفوذ است. تغییر ذائقه فرهنگی و گرایشی مردم، از اولین راهبردهای دشمن در این حوزه است. آنها می گویند اگر مردم درمعاش مشکل پیدا کنند از معاد انقلاب دست بر می دارند.


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: ایجاد و القای حس نا امیدی از دیگر راهبردهای دشمن است. اینکه همیشه می گویند نمی توان کاری کرد یک مساله بسیار مهم است که همیشه عنوان می کنند. القای بد بودن مسئولین از طریق بد عمل کردن مسئولان و فضاسازی است. می خواهند کاری کنند که اگر مسئولان روزی خوب هم عمل کنند مردم باور نکنند.


وی گفت: ترامپ در تبلیغات ۴ سال پیش می گفت اگر رئیس جمهور شوم برجام را پاره می کنم. ولی او یک سال و نیم صبر کرد که پس از انتخابات ایران چنین کاری کرد. او می خواست انتخابات را برگزارکنیم چون اگر آن زمان برجام را پاره می کرد، نتیجه انتخابات آنگونه که آنها می خواست نمی شد. بایدن هم به دنبال برگزاری انتخابات در ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی یادآورشد: محور دومی که روی آن متمرکز شده اند، غفلت نخبگان و مدیران از روحیه انقلابی و سوق به سمت سازش است. آنها می خواهند نخبگان متقاعد شوند و بگویند که در دوران نظم نوین جهانی، ادبیات انقلابی جواب نمی دهد.


وی افزود: امروز دشمن به دنبال دو قطبی هایی چون علم یا ایمان، تعبد یا تعقل بودند ولی امروز از جنگ و ویرانی یا سازش سخن می گویند. کتابی با عنوان استقلال یا توسعه می نویسند یعنی اگر توسعه می خواهیم نباید حرف های قدیمی بزنیم و امروز نمی توانیم صرفا از استقلال سخن بگوییم. این دو قطبی مذاکره را یا مقاومت را با کارآمدی پاسخ می گوییم. ۱۲ سال است که ثابت شده است که گفتگو و سازش و نرمش، کارآمدی ندارد. 


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: گفتمان ما در صنایع نظامی، گفتمان مقاومت بوده است و امروز در بهترین شرایط قرارداریم و به یک قدرت بازدارندگی مطلقی رسیده ایم که شاید در برخی از جاها برخی از ما، دوست هم داریم که دشمن یک حرکتی هم بزند که متوجه بشود که چه توانایی داریم. در یک روز در یک مانور ۲۶ موشک شلیک کردیم. دشمن قدرت ما را می داند. موشکی که تا ۲ هزار کیلومتر را پوشش میدهد دشمن را به عقب برده است.


وی گفت: اگر این موشک ها را نداشتیم دشمنان موشک روی سرتان می زدند. اگر امروز آمریکا ما را نمی زند، به خاطر عدم اراده نیست بلکه بخاطر ترس است. پهباد ما ۲ ساعت بالای ناو آنها رفت، ولی جرات زدن به پهباد ما را نداشتند. حاج قاسم این پیروزها را با مذاکره به دست آورد یا با ایستادگی؟ گفتمان مقاومت کارآمد است. در این روزها باید با مساله کارآمدی به بحث بپردازیم.


حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی یادآورشد: در بسیاری از جاها که به سمت سازش رفتیم تجلی آیات الهی را دیدم زیرا هرجا ذلت نشان دادیم دشمن به ما حمله کرد. قرآن کریم بیان می دارد که نکند که بخاطر تکیه بر دیگران خداوند بگوید که دیگر انتظار نصرت از من را نداشته باشید. نگذارید که دشمن با جوسازی و تقابل ها دو قطبی ایجاد کنند. دشمن از قطب سختی و رفاه سخن می گویند. راحتی و رفاه مردم با سازش ایجاد نمی شود.


وی افزود: دشمن می خواهد بگوید که شما بخاطر آرمان گرایی منافع ملی تان را از دست دادید. رهبری معظم بیان کردند که منافع ملی ما در آرمان های ملی ما تعریف و تامین می شود. دشمن برای نخبگان حتی حوزه هم سند دارند. موسسه رند آمریکا در سندی که راجع به حوزه کار کرده است روی این مساله زوم کرده است. 


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: دشمن روی امر رهبری کار جدی می کند. دشمن می خواهد کاری کند که رهبری سوم این انقلاب از جنس رهبری اول و دوم نباشد. محور دوم این است که می خواهند که فضا را به سمتی برد رایی به ولایت تحمیل شود. محور دیگر آن است بازوهای ولایت را بشکنند و روی نهادهایی که به رهبری منصوب هستند را نیز تضعیف کنند. سرفصل چهارم دشمن، تلاش برای اقتدار زدایی از رهبری و انقلاب است. زیرا می گویند که اگر انقلاب، قوی نباشد زودتر می شکند. 


وی گفت: رهبر ما همیشه ما را به قوی شدن تاکید می کنند. همین امروز روزی ۶ واکسن کرونا کار می کنیم و برخی از کشورها از ما درخواست خرید واکسن دارند. دشمن می گویند اگر سلطه اقتصادی رفت، سلطه سیاسی هم می رود. همچنین به دنبال اقتدار زدایی در صحنه سیاسی هستند. آنها نمی خواهند که ایران فصل الخطاب باشد. اقتدارزدایی در عرصه اقتصادی و معنویتی و نظامی از جمله تلاش های دشمن است. تحریف، از دیگر تلاش های مهم دشمنان است که رهبری معظم روی این مساله تاکید فراوان دارند. 


حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی یادآورشد:  رهبری بیا می کنند که دلیل بسیاری از انحرافات فکری و عملی، همین تحریف ها بود. مانند برخی از خروجی هایی چون دین هراسی و رقیب هراسی و ... با تحریف معانی. در این میان چه کسانی جزحوزه و چه کسی همچون اساتید بسیجی می توانند در مقابل این مسایل بایستند. 


وی یادآورشد: دشمن می خواهد انتخابات را به زمینه و مقدمه ای مبدل کند که انقلاب را از این مسیر بزنند و از الان روی آینده کار می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: بسیج اساتید باید روی مسایل مختلفی کار می کنند. تحلیل واقعیت باید درست و دقیق باشد و با شناخت آسیب ها و نقاط قوت باشد. همچنین باید به جامعه بباورانیم که آمریکا هنوز شیطان و دشمن است. کدام دشمن، مشکل دشمن اش را حل می کند؟ دشمن روی امنیت کار می کند. نابسامانی های موجود به خاطر عمل به شریعت نیست، بلکه بخاطر عمل نکردن به شریعت است زیرا دشمن روی این مساله دارد کار می کند. کلید حل این مشکلات برگشتن به هویت دینی و قدرت داخلی است که باید این مسایل تبیین شود.


وی گفت: برای اینکه مردم انتخاب آگاهانه داشته باشند به چند مساله نیاز داریم. نخست، آگاهی و بصیرت است. انسان در انتخاب آزاد است، ولی در قبل انتخابش نیز باید پاسخگوباشد. باید بعد انگیزشی را با خدمت صادقانه در ابعاد مختلف ارتقا ببخشیم.بسیج اساتید باید امامت سیاسی بسیج طلاب را به عهده بگیرید و بسیج طلاب امامت همه طلاب را به عهده بگیرد. 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha