پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امروز از سویی دشمن کانون خانواده را هدف گرفته و از سوی دیگر زندگی ماشینی در جامعه بشری آرامش را از خانواده‌ها سلب کرده است؛ اما در این میان سیره حضرت فاطمه (س) می‌تواند نسخه شفابخشی برای جامعه باشد، به‌ویژه جامعه‌ای که امروز تشنه شنیدن معارف اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در دیدار مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) با نماینده ولی‌فقیه در استان، با گرامیداشت سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص)، بر الگوبرداری از این بانوی نمونه دنیای اسلام در شئون مختلف تأکید کرد.

وی افزود: ما امروز در حوزه‌های مختلف ازجمله خانواده به سیره حضرت فاطمه صدیقه (س) نیازمندیم و باید در باب ازدواج، زادوولد، معیشت، سبک زندگی، نوع نگاه در حوزه خانه و خانواده و ... از حضرت فاطمه زهرا (س) بیاموزیم، به آموخته‌های خود عمل کنیم و همچنین آن‌ها را برای دیگران و جامعه تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: امروز از سویی دشمن کانون خانواده را هدف گرفته و از سوی دیگر زندگی ماشینی در جامعه بشری آرامش را از خانواده‌ها سلب کرده است؛ اما در این میان سیره حضرت فاطمه (س) می‌تواند نسخه شفابخشی برای جامعه باشد به‌ویژه جامعه‌ای که امروز تشنه شنیدن معارف اسلامی است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: به لطف الهی در انتخابات سال جاری کانون مداحان استان، مجموعه خوبی شامل مداحان علاقه‌مند، اهل فن، انقلابی و ولایی و ارادتمند به اهل‌بیت (ع) کنار هم قرار گرفته‌اند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود از این پس مسائل آموزشی این حوزه با قوت و جدیت بیشتری توسط مجموعه کانون مداحان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه برای فعالیت شایسته درزمینهٔ مداحی و امام جمع بودن قبل از هر چیزی فهم این حوزه بسیار اهمیت دارد، خطاب به سخنرانان و مداحان گفت: باید نسبت به عرصه فعالیت خود؛ یعنی ساحت اقدس ائمه طاهرین (ع)، شهدای گران‌قدر و وقایع تاریخی که بنا است آن‌ها را بازگو کنیم، شناخت و معرفت لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به رسالت خود به‌درستی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: وقایع تاریخی همواره در معرض تحریف بوده و هست؛ ازاین‌رو باید در بازگویی و روایت این وقایع نهایت دقت را داشته باشیم و سره را از ناسره تشخیص دهیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: مدح اهل‌بیت (ع) و نوحه برخاسته از عمق مفاهیم تاریخی بوده و ارزشمند است؛ ولی گاهی مداح قصد دارد تنها به احساسات پرداخته و صرفاً شور ایجاد کند که این عمل به‌ویژه وقتی برخی مفاهیم و وقایع تحریف می‌شوند به‌هیچ‌عنوان شایسته نبوده و اثرگذاری مناسب را نیز ندارد.

وی تأکید کرد: باید در ورود به حوزه ائمه جوری حرکت کنیم که مرز و حدودوثغور را رعایت کنیم و حضور و بیان ما خدای‌ناکرده آثار تخریبی و انحرافی ایجاد نکند؛ ازاین‌رو هر میزان در حوزه آموزش مداحان برنامه‌ریزی شود به همان میزان نتیجه بهتری دریافت کرده و مطالب، مداحی‌ها و مجالس ما روزبه‌روز بالنده‌تر و منطقی‌تر و موثق‌تر گویای مکتب حقه اهل‌بیت (ع) خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه از اجرا و در دست اقدام بودن ۹۰ برنامه محوری هم‌زمان با دهه فجر به همت نهاد تبلیغات اسلامی استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با نقش‌آفرینی و هدایت روحانیان مبلغ و مداحان در مساجد سطح استان به‌ویژه در مساجد روستایی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha