شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 942261
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
سوریه

حوزه/ آخر هفته بیننده مستند های شبکه پنج باشید . تامین برنامه شبکه پنج سیما برای آخر هفته مستند های فاخر و جذابی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مستند های "جزایر گرمسیری زمین"، "سوریه سرزمین شگفتی ها" و "آن روز ها قیام مردم دوگنبدان" مستند هایی است که روز های پنجشنبه و جمعه تماشایی می شود.
جزایر گرمسیری زمین مستندی در خصوص بررسی سه جزیره گرمسیری جهان ماداگاسکار، برنئو و هاوایی است. در این مستند تحقیق در خصوص گونه های جانوری و حیات وحش این جزایر زیبا به تصویر کشیده می شود. در این مستند  زندگی گونه های خاص حیات وحش مثل راکون ها، خارپشت ها، مارها، میمونها و سایر گونه های جانوری مطالعه شده است. جزایر گرمسیری زمین به کارگردانی سارا داگلاس محصول مشترک انگلیس و امریکا ۲۰۲۰ پنجشنبه ساعت ۱۰:۵۰ تماشایی می شود. 


مستند سوریه سرزمین شگفتی ها به کارگردانی محسن مقصودی جمعه ساعت ۸ روی آنتن می رود. این مستند روایت متفاوت از سوریه پس از جنگ و ظرفیتهای اقتصادی و فرهنگی آن برای حضور ایران را روایت می کند. دراین مستند ۱۳ قسمتی، ثریا درسفری به شهرهای دمشق، طرطوس، لاذقیه، بانیاس، حلب، حمص، حما، تدمر، دیرالزور، میادین، بوکمال و... به دنبال کشف سوریه ناشناخته برای ایران است. احیای ظرفیتهای همکاری محور مقاومت درجنگ اقتصادی، سردرگمی آمریکا و غرب از همکاری اقتصادی ایران و سوریه و استقبال عجیب سوریها از حضور شرکتهای ایرانی برای همکاری و تولید مشترک در سوریه، از محورهای مهم این مستند به شمار می رود. 


مستند "آن روز ها قیام مردم دوگنبدان" نیز جمعه ساعت ۲۲ روی آنتن می رود. این مستند را امین حسینی فر کارگردانی کرده است. این مستند در خصوص فعالیت مردم شهرستان گجساران که به دو گنبدان معروف است، علیه رژیم ستم شاهی را به تصویر می کشد. همچنین بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به گجساران را نیز پخش خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha