جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قریشی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: حکومت جمهوری اسلامی امکانی ایجاد کرده که علمای شیعه و سنی به راحتی دین اسلام را تبلیغ کنند لذا تقویت جمهوری اسلامی وظیفه علمای شیعه و سنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در جلسه ائمه جمعه و شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان غربی که در سالن جلسات مجموعه شهید کاظمی ارومیه برگزار شد، با اشاره به مسئله تأسیس حکومت اسلامی، اظهار داشت: نظریه های حکومت اسلامی در فقه شیعه و اهل سنت جمع آوری شده است که همگی بر لزوم تشکیل حکومت اسلامی تاکید دارند.

وی در ادامه با بیان این که در فقه منهجی و کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) بر لزوم حفظ وحدت اسلامی بین مسلمین در سایه سار حکومت اسلامی تاکید شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس فقه منهجی و کتاب امام خمینی (ره)، اداره سیاسی و اقتصادی کشور اسلامی و جاری کردن حدود الهی در جامعه اسلامی نیازمند تأسیس حکومت اسلامی است.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر این که ماهیت احکام الهی اسلامی به گونه ای است که بدون امام جامعه و حکومت اسلامی قابلیت اجرایی ندارد، گفت: در بعضی از مباحث، شرع مقدس تصمیم گیری را بر عهده حاکم اسلامی قرار داده و این یکی دیگر از دلایل لزوم تشکیل حکومت اسلامی است.

وی، چهارمین دلیل لزوم تشکیل حکومت اسلامی از منظر فقه منهجی و نظر امام خمینی (ره) لزوم نجات مردم محروم از دست ستمکاران و ظالمان از عنوان کرد و گفت: بر اساس نظر امام خمینی (ره) و امام شافعی، علمای اسلام باید انحصار قدرت طلبان را شکسته و مردم را از زیر یوغ استعمار خارج کنند.  امام خمینی(ره) اسلام، عدالت، عالم و حاکم بر احکام، فقاهت و قریشی بودن را از شرائط امام معصوم علیه السلام بیان کرده اند که منطبق بر فقه منهجی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: مسئله ولایت فقیه، مسئله ای است که در فقه شیعه و سنی به آن پرداخت شده و مبانی آن کاملا روشن است و لذا وظیفه علمای شیعه و سنی تبیین مبانی نظریه ولایت فقیه در بین مردم است.

وی با تاکید بر استفاده علمای شیعه و سنی از فرصت حکومت اسلامی، اضافه کرد: حکومت جمهوری اسلامی امکانی ایجاد کرده که علمای شیعه و سنی به راحتی دین اسلام را تبلیغ کنند و لذا تقویت جمهوری اسلامی وظیفه علمای شیعه و سنی است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha