سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/ استاد حوزه و مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بخش های مختلف زندگی اسلامی حضرت زهرا(س) و تربیت نسل امامت و ولایت، الگو و تصویر صحیح و کارآمد از یک خانواده موفق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عاطفه سعیدی نژاد عصر چهارشنبه در وبینار جایگاه مادری و نقش آن در جامعه اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در زمانی که تملک فدک را بر عهده داشت بر اساس برخی از منابع شیعی درآمد سالیانه آن بین ۲۴ تا ۷۰ هزار دینار بود که آن را در راه خدا هزینه می کرد و خانواده و معیشت خانواده را برای رشد و تعالی تربیت فرزندانش سخت می گرفت.

وی افزود: خانواده در یک نظام ولایی باید به گونه باشد که فرزندان درد جامعه را بفهمند تا به آن رشد و فهم صحیح دست یابند.
این مقام حوزوی با بیان اینکه فهم عمومی زنان از مسائل جامعه باید ارتقا یابد گفت: زنان جامعه باید تلاش و همت داشته باشند که فهمشان از فضای جامعه و اتفاقهایی که در آن می افتد بالا باشد تا بتوانند مسائل را مدیریت کنند.
وی ادامه داد: نقش و جایگاه زن نباید محدود به اتفاق های کلیشه ای در جامعه باشد بلکه باید نگاه دینی و اسلامی به جایگاه خانواده داشته باشند و از سنت های نادرست پرهیز کنند.
سعیدی نژاد خاطر نشان کرد: امروز تهدیدهای خانواده از انتخاب همسر تا سایر جریان ها با قرار گرفتن در مراسم های دست و پا گیر، چشم و هم چشمی و سایر مسائل اتفاق می افتد که جزو نیازهای واقعی جامعه نیست.
وی تاکید کرد: نباید زنان خودشان را از دیدگاه دیگران قضاوت کنند بلکه تنها باید خود را در محضر خداوند ببینند و شکل درست رفتاری در اجتماع را شکل دهند.
وی با بیان اینکه نقش مادری آمیخته با فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است گفت: انتخاب نقش مادری یک انتخاب عقلانی است و این باید در جامعه تفهیم شود چرا که غرب با جریان سازی هایی به دنبال پیری جمعیت، افزایش سن ازدواج، انتخاب تجرد و سایر مسائل است.
مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ابراز کرد: غرب به دنبال فرهنگ خود در جوامع اسلامی است از این رو به مسائلی از جمله ازدواج در سن کم کودک آزاری است، فرزند کمتر زندگی بهتر، ترجیح حیوان های خانگی به جای فرزندآوری و همسرداری، افزایش درآمد زنان دامن می زند.
وی تاکید کرد: غرب نقش مادری را نابودی تدریجی شادی جسم و روح زن  عنوان می کند و مدعی برآورد کردن آرزوی های زنان با حضور در اجتماع با رویکردهای انحطاط بنیان های خانواده است.
استاد حوزه با تاکید بر اینکه در جامعه ما  در بعضی موارد ارزش جایگاه مادری را در ارزش اخروی آن بیان می شود گفت: جامعه امروز تحمل شنیدن این پاسخ و پذیرش آن را ندارد بلکه باید از اندیشه اسلامی از نقش و جایگاه مادری در دنیا و آخرت صحبت شود.
وی خاطر نشان کرد: اگر دغدغه جایگاه و نقش مادری را در جامعه امروز داریم باید از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و الگوی زن خانه دار و هم حضور در اجتماع بیان کنیم.
سعیدی نژاد نقش مادری را یکی از پرسودترین و سرمایه گذاری بزرگ عنوان کرد گفت: دختران آرزوی های خود را در پس این مادری می توانند پیدا کنند چرا که فرزند آوری تنها تولد یک فرزند نیست بلکه تربیت یک نسل و یک تاریخ است.
 وی گفت: زن به خاطر سرشتی که خدا به او اعطا کرده است داری توانایی ایجاد و خلق کردن و فراهم ساختن محیط امن برای جامعه انسانی است  از این رو اگر زنان در جایگاه مادری نباشند آن جامعه ارزش ها و بایسته های خود را فراموش خواهد کرد و روز به روز به سمت انحطاط حرکت می کند.
این مقام حوزوی، با بیان اینکه امروزه بسیاری از جوامع به سمت نقش مادری و افزایش زاد و ولد پرداخته اند گفت: اگر غرب بر روی مادری دست گذاشته است زیرا از مادری به همه چیز دست خواهد یافت و مادری یک سرمایه بزرگ اجتماعی است.
وی بیان داشت: زن اگر به شکوفایی برسد جامعه را به بالندگی می رساند، مادری یک راهبردی فکری برای دست یابی به همه آرزوها و استعدادهای زن است.
سعیدی نژاد با اشاره به اینکه مادر سهام دار دستاوردهای خانواده هاست گفت: باید این نقش پررنگ تر از قبل در جامعه نشان داده شود از این رو باید سلبریتی ها که محبوب جامعه هستند باید این نقش را معرفی کنند تا انعکاس رسانه ای پیدا کند.
وی تاکید کرد: باید تعریف گسترده ای از نقش زنان در کانون خانواده و جامعه ارائه شود تا نسل تداوم داشته باشد و شجره طیبه به جا بماند در همین راستا باید نقش مادری را مبتنی بر جایگاه های خانواده و شاخص های توسعه ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ارتقای جایگاه زن است گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس، دوره پرافتخاری است که یکی از فرصت های معرفی الگوهای زنانی است که همسر و فرزند خود را به جبهه فرستادند.
مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در پس فهم نیازهای انقلاب اسلامی، خانواده نقش و مفهوم جدیدی پیدا کرده است،خانواده محل رشد و سلوک تمامی اعضای آن است.

۳۱۳/۶۱پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha