چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 942351
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
علی مهدیان

حوزه/ شفافیت نیست و حالا مردم نمی‌فهمند نماینده‌شان صادق است یا دروغگو. حقشان را می‌گیرد یا معامله می‌کند. شفافیت نیست و حالا مردم می‌فهمند چقدر نامحرمند و چقدر در حاشیه‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام علی مهدیان با انتشار تصویری از ساختمان مجلس شورای اسلامی در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

شفافیت و عدالت

طرح شفافیت آرای نمایندگان رد شد. مهم نیست سه تا رای تا تصویب فاصله داشت. مهم این است که کل مجلس این طرح را نپذیرفت. چرا مهم نیست سه رای فاصله داشت؟ چون نمی‌دانیم آن رأی‌های ممتنع بی خاصیت همیشه در شک چه کسانی هستند؟ چون نمی‌دانیم آن مخالفین مشکوک و متهم چه کسانی هستند؟ همه مجلس پس متهم است.

شفافیت نیست و حالا مردم نمی‌فهمند نماینده‌شان صادق است یا دروغگو. حقشان را می‌گیرد یا معامله می‌کند. شفافیت نیست و حالا مردم می‌فهمند چقدر نامحرمند  و چقدر در حاشیه‌اند. و حالا معلوم می‌شود مطالبه‌گری تا وقتی خوب است که ما مطالبه‌گر باشیم. اگر بنا باشد ما هم مسئول باشیم گور بابای مطالبه‌گری. گور بابای قدرت سوادالناس.

شفافیت نیست تا باز باند بازی و زد و بند پشت پرده آقایان بماند. تا لحظه آخر بیایند تبلیغ کنند به لیست سی تایی ما رأی بدهید که همه‌مان رأی بیاوریم. همه. ما تصمیم‌ها را گرفته‌ایم ، قبول کنید خوبیم چون خوب شعار می‌دهیم.

شفافیت نیست یعنی اصلی‌ترین بستر عدالت که مطالبه‌گری مردم است، شکل نخواهد گرفت. آنهم از وکلای خود مردم. شفافیت نیست یعنی قدرت مردم برای تحقق عدالت در جامعه تضعیف شد. شفافیت نیست یعنی...
یعنی شفافیت نیست.

شفافیت نیست تا آقایان ترس‌شان را از منابع قدرت و ثروت مخفی کنند. تا ترس از سرمایه‌داران و قدرتمندان پشت پرده باز هم تثبیت شود. تا مردم را نادان و بی خبر از زد و بندها و لابی‌ها نگه داریم.

زیر ده یعنی عدم قبول، چه سه تا رأی چه یک رأی، این مجلس هم در این امتحان قبول نشد. سرهامان را پایین می‌اندازیم از این مردود شدن مقابل چشم مردم.

امیدوارم این مجلس جبران کند اما رفقا!

بارها گفته‌ام تا عبور از دوران دولت اسلامی هنوز خیلی راه داریم. دوران غیر از این دولت و آن مجلس است. باید به بلوغ مردم و نخبگان بیندیشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha